AUTOMOBILISME
Loeb i Sordo marquen el ritme al ral·li de Catalunya
Les condicions canviants dels trams van jugar a favor dels pilots de Citroën
Sébastien Loeb i Dani Sordo van ser els grans protagonistes de la primera etapa del Ral.li RACC Catalunya- Costa Daurada. El pilot francès de Citroën va acabar la jornada primer, amb 11.3 segons sobre l'espanyol i 39.3 segons sobre Marcus Grön- holm. Els dos Citroën es van mostrar més efectius que els Ford en uns trams molt canviants, on la pluja de la vigília va tornar a aparèixer al final de la jornada, fet que va provocar que l'elecció de pneumàtics adquirís un especial protagonisme.
L'etapa la va començar liderant Grönholm, encara que el finlandès va durar poc al capdavant de la classificació ja que el ritme del C4 WRC de Sordo i Loeb va ser netament superior. El francès va guanyar el segon tram i un altre Citroën (encara que aquesta vegada va ser un Xsara WRC del 2006 en mans de François Duval), el tercer. La quarta especial se la va adjudicar Sordo, molt segur en el pilotatge tot i els problemes que va tenir a la tercera especial al sortir una mica i omplir de pedres els pneumàtics. "El cotxe vibrava molt i gairebé no veia la carretera, però al quart tram hem aconseguit més adherència i la veritat és que m'ho he passat molt bé", comentava el pilot de Citroën.
SORDO, LÍDER
Després del quart tram Sordo es va posar líder (cosa que no havia passat mai aquesta temporada) i va mantenir el lloc a la següent especial, malgrat que la pluja va beneficiar els dos Ford (Hirvonen va marcar l'scratchi Grönholm va ser segon). L'últim tram del dia, Pratdip, va tornar a ser per a Loeb (l'únic que ahir va guanyar dos especials), liva clavar14 segons a Sordo i es va posar un altre cop al capdavant del ral.li. Després de l'etapa, la sensació general a l'assistència era que els Citroën podien mantenir el ritme de cara a la jornada d'avui si l'asfalt segueix sec. Les previsions per avui apunten a només un 10% de possibilitats de pluja, de manera que tot sembla favorable a Loeb i Sordo.
PONS, AMB PROBLEMES
Mentre que a Dani Sordo semblava que les coses li rutllaven, Xevi Pons i el seu Subaru van tenir més problemes dels previstos. L'Impreza va patir molt amb el nou sistema de frens que estrenava, i això li va reduir les opcions de lluitar pels llocs de davant, i va acabar l'etapa en novena posició, a 3.18 minuts de Loeb. "Al tercer tram he calat el cotxe a l'arrencar. A més a més, hem hagut de treure el sistema de frens, que no anava gens bé", es lamentava Pons. Avui es disputa la segona etapa amb 119,16 quilòmetres cronometrats repartits en vuit especials.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- ‘Tot el camp és un clam...’
- ELS LESIONATS DEL BARÇA Lewandowski s’allunya de la Copa i Ter Stegen «ja està llest» per reaparèixer
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Llars espanyoles Tornen els plats de Duralex: un conegut supermercat ven la clàssica vaixella amb nous dissenys
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho
- ENTREVISTA Isabel Celaá, ambaixadora davant la Santa Seu: «Al Papa no li agradava ser qualificat com a progressista ni com a conservador»