RAL.LIS

Loeb controla Grönholm i segueix líder al Ral.li Catalunya

Dani Sordo va guanyar dos trams i només va cedir un segon al seu company

3
Es llegeix en minuts
XAVIER PÉREZ / SALOU

La tecnologia ha canviat el món de la competició i això, de vegades, es tradueix en una disminució de l'espectacle esportiu. Des que els copilots disposen per ràdio de la informació sobre els temps parcials

(splits) en tram dels seus rivals, l'autèntic ral.li es limita a la jornada de divendres. Dissabte i diumenge, si no hi ha cap imprevist mecànic, els pilots es dediquen a controlar-se entre si i a minimitzar riscos en el cas que no siguin necessaris. Això és el que va passar ahir al Ral.li RACC Catalunya-Costa Daurada. Sébastien Loeb (Citroën) va fer una etapa conservadora i va mantenir les distàncies respecte de Marcus Grönholm (Ford), sabent a més a més que Dani Sordo exerciria a la perfecció el seu paper d'escuder. L'espanyol només va perdre un segon.

Frases com "no es pot anar més de pressa del que vaig sense assumir riscos i no vull fer-ho" (Loeb després del tram 12), o "a la pujada he anat regulant i a la baixada he accelerat més perquè m'han informat que Grönholm anava molt de pressa" (Sordo després del tram 11) confirmen aquest marcatge total que es fan els pilots. D'espectacle n'hi ha, però el públic potser agrairia que hi hagués una mica més de risc, controlat, això sí.

EMPAT TÈCNIC

La segona etapa va començar amb un Grönholm molt motivat que envaïa els vorals intentant esgarrapar els 50 segons de desavantatge amb què va acabar el primer dia. El pilot de Ford va marcar el millor temps en quatre dels vuit trams de la jornada, mentre que Loeb i Sordo es van repartir elsscratchsen els altres quatre. L'empat tècnic va ser una evidència entre els Citroën i els Ford. Loeb no va arriscar més del necessari i va acabar el dia amb 43.6 segons davant de l'actual líder del Mundial. Conclusió: gairebé 120 quilòmetres per perdre només set segons. El que hem dit, control total. Després de l'etapa Loeb es mostrava optimista: "Tot ha sortit com esperàvem i estic molt content. L'únic és que Grönholm ha accelerat". Quina sorpresa.

RECUPERACIÓ DE PONS

Notícies relacionades

Xevi Pons (Subaru) va millorar notablement les prestacions del seu cotxe en aquesta segona etapa. El pilot català va superar els problemes de frens de la vigília, encara que no va aconseguir millorar la seva posició a la general i va acabar novè a més de quatre minuts del líder. Pons va fer un segon millor crono en l'última passada per la Serra d'Almos (el mateix tram que elshakedownde dijous, on també va ser segon, però en sentit contrari) i va confirmar que havia "trobat unes bones sensacions amb el cotxe". El de Subaru estava molt satisfet amb l'etapa d'ahir. "Hem pogut trobar un bon equilibri i estem adquirint molta informació de cara al pròxim ral.li a Còrsega. Vaig perdre temps en el tercer tram del dia al sortir per culpa de la grava i a coll de Grau vibrava molt al principi de tram, però tret d'això el cotxe ha anat molt bé", va explicar Pons.

El Ral.li RACC Catalunya-Costa Daurada abaixa avui el teló amb la disputa de quatre especials (de fet són dos que es repeteixen) amb un recorregut cronometrat de 85,66 quilòmetres. Després de la cerimò- nia del podi els equips embarcaran en vols xàrter llogats des de l'aeroport de Reus per arribar a Ajaccio (Còrsega) amb prou temps per fer els reconeixements de la següent carrera que començarà divendres que ve. Els cotxes viatjaran en vaixell des de Barcelona.