Una carrera trepidant i incerta

Raikkonen i Alonso pressionen Hamilton fins a descentrar-lo

L'anglès va pecar d'innocent i no va refrescar les rodes en una pista inestable

3
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ / XANGAI / ENVIAT ESPECIAL

Els mecànics de McLaren esperaven atents alpitl'arribada de Lewis Hamilton, però van saber que alguna cosa no anava bé quan van veure Ron Dennis alçar els braços demanant ajuda des del mur. L'anglès va sortir de pista a l'entrada del carrer de boxs i va deixar el McLaren clavat a la grava. Ningú va avisar per ràdio Fernando Alonso, però l'espanyol va veure a les pantalles del circuit que el seu gran rival estava fora. Va forçar més el ritme, va avançar Felipe Massa després de la seva segona parada i va anar darrere Kimi Raikkonen per celebrar al podi que tots dos arribaran vius al Brasil.

La pluja va electritzar una carrera apassionant. L'aigua va aparèixer al final de recta quan es van apagar els semàfors. Alonso va traçar el primer gir per l'exterior i va superar Massa al segon per dins. "Però ens hem tocat, m'ha desequilibrat el cotxe i ha aconseguit passar-me al següent", va revelar l'asturià. Aquesta maniobra va costar a Alonso la victòria.

L'ERROR DE LEWIS

Massa va alentir la marxa mentre Hamilton s'escapava al davant al ritme d'una successió de voltes ràpides que Raikkonen tot just seguia. La pista va començar a assecar-se abans d'un altre lleuger xàfec que no va influir en el ritme dels quatre primers, però va provocar una espectacular lluita al darrere en la qual Sebastian Vettel (quart) iTonioLuzzi (sisè) van confirmar que el seu gran rendiment sota la pluja del Japó no va ser fruit de la casualitat. Robert Kubica també va triar una sola parada i hauria pogut guanyar la carrera, però el motor del BMW va petar quan era líder traspassat l'equador del gran premi.

Hamilton va ser el primer a aturar-se a repostar (va ser a la volta 15), però va seguir amb el mateix joc de gomes mixtes. Massa, Alonso i Raikkonen van parar i tampoc les van canviar. En aquelles condicions, quan la pista comença a eixugar-se, és més eficaç continuar amb els mateixos pneumàtics mixtos. Només cal una precaució: refrescar-los passant per trams mullats perquè no escreminsi la pista s'asseca molt.

Hamilton no ho va fer i la degradació va arribar al punt que la lona del pneumàtic posterior dret va començar a treure el cap anunciant una imminent rebentada. El pilot anglès va començar a perdre dos, tres i quatre segons per volta, respecte a Kimi i Alonso. L'espanyol va avançar Massa i el brasiler es va decidir llavors a canviar els pneumàtics pels de sec. Massa aviat (volta 26). La pista encara estava massa humida.

Raikkonen es va tirar a sobre de Hamilton, que tot just podia subjectar el cotxe a la pista. Va ser bufar i fer ampolles per al finlandès amb un cotxe tres segons més ràpid. ¡I Hamilton seguia sense parar a canviar rodes! I el pitjor, la seva obstinació per defensar-se de Raikkonen, i després, doblant-se i desdoblant-se amb Trulli durant tres voltes, li va impedir refrescar les gomes per la zona mullada i les va acabar cremant fins a deixar-les a la lona. L'obsessió per guanyar la carrera el va condemnar. Volia assegurar la mateixa elecció de pneumàtics que Alonso i Kimi, però l'espera el va enfonsar. Seguia perdent temps i Alonso se li llançava al damunt.

Ja no podia esperar més. Sabia que en la parada podia perdre el segon lloc amb el bicampió i va entrar (volta 31) a massa velocitat. Va sortir recte i el MP4-22 va quedar atrapat a la grava. Es va mantenir al cotxe amb el motor encès un minut i 20 segons, però no va arribar cap grua miraculosa per tornar-lo a la pista, mentre un grup de comissaris intentaven empènyer-lo sense èxit.

Notícies relacionades

LA DESGRÀCIA DE KUBICA

Alonso va veure a les pantalles la pífia del seu gran rival. Sabia que Massa ho havia passat malament amb els pneumàtics de sec a les primeres voltes i disposava d'una oportunitat de guanyar una posició. Va entrar a repostar al mateix gir (volta 32) que Raikkonen, va muntar pneumàtics de sec, i va sortir davant de Massa. Va aconseguir subjectar-lo en una primera volta crítica i va començar a distanciar-se del Ferrari quan va rebre amb la mateixa alegria que Raikkonen la notícia de l'abandonament del líder Kubica. Dos punts més per a tots dos, un tresor per arribar al Brasil amb opcions.