FÓRMULA 1
Ferrari presenta l'F14T, el cotxe de Fernando Alonso i Kimi Raikkonen
El morro, que sembla una aspiradora domèstica, és diferent del tipus morsa de McLaren o de l''ós formiguer' de Lotus

Fernando Alonso i Kimi Raikkonen posen amb el nou Ferrari F14T. /
Una cosa és clara, la nova reglamentació de la F-1 per al 2014 ha obert la porta a la imaginació dels dissenyadors, sobretot, pel que fa a la part davantera dels cotxes, ja que les noves regles obliguen a abaixar el morro molts centímetres. Cadascun ha optat per una solució, tipus morsa, com McLaren, amb forma d''ós formiguer' per a Lotus, mentre que el de Ferrari s'assembla a una aspiradora domèstica.
El nou cotxe vermell, batejat pels fans en una macroenquesta mundial com F14T (tremenda la semblança amb la sigles de FIAT) per determinar el Ferrari del 2014 Turbo, ha vist la llum aquest dissabte amb els seus pares, Nicolas Tombazis, James Allen i Pat Fry, al comando de les operacions per explicar a Fernando Alonso i Kimi Raikkonen què conduiran aquesta temporada, perquè l'important és el que no es veu, el nou motor V6 Turbo, l'enorme recuperador d'energia, les suspensions...
Dimarts, Red Bull
Notícies relacionadesEl dimarts li tocarà el torn a Red Bull, en el primer dia dels assajos de Jerez en què els cotxes es posaran en pista. Els monoplaces que dissenya Adrian Newey són la referència, ho han estat en els últims quatre anys, amb quatre títols consecutius, encara que no serà fins als assajos de Bahrain quan es comencarà a veure el potencial inicial de cada cotxe que, segur, anirà canviant molt al llarg de la temporada.
La simbiosi entre el motor, el recuperador d'energia i la restricció radical de 160 a només 100 quilos de combustible per carrera és un dels grans handicaps a què s'enfronten els enginyers. L'altre és intentar mantenir càrrega aerodinàmica amb les noves restriccions aerodinàmiques que eliminen, aquesta vegada sí de manera total, la influència dels gasos d'escapament. El Ferrari, com McLaren, com Lotus --els ja vistos-- i la resta que vindran, expulsen els gasos per un enorme escapament central posterior, lluny de la influència en l'aleró posterior, on s'ha eliminat la segona safata, també per reglament.
- Destins naturals Excursió espectacular a menys d'una hora de Barcelona: coves i cascades que recorden a El Senyor dels Anells
- La invasió del coipú amenaça l’àrea metropolitana de BCN
- Malaltia pulmonar Confirmats els primers casos de silicosi per l’ús de taulells de cuina de pedra artificial: demanen retirar-les d’aquesta manera
- Infraestructura marítima El nou Moll de Pescadors s’obre als barcelonins
- Finançament autonòmic La condonació de l'Estat perdona el 50% del deute a Andalusia i Canàries i el 20% a Catalunya
- Consell de Política Fiscal Les comunitats del PP abandonen la reunió amb Hisenda en senyal de rebuig a la condonació del deute
- 5 viatges barats que són perfectes per fer al març
- Ocupen la casa d'un veí de Girona de 90 anys que la tenia en venda
- Gestió energètica Brussel·les proposa rebaixes fiscals per reduir les factures de la llum
- Nomenaments del CGPJ La jutgessa progressista Mercè Caso és la nova presidenta del TSJC