FÓRMULA 1

Ferrari presenta l'F14T, el cotxe de Fernando Alonso i Kimi Raikkonen

El morro, que sembla una aspiradora domèstica, és diferent del tipus morsa de McLaren o de l''ós formiguer' de Lotus

Fernando Alonso i Kimi Raikkonen posen amb el nou Ferrari F14T.

Fernando Alonso i Kimi Raikkonen posen amb el nou Ferrari F14T. / FOTO STUDIO COLOMBO (AFP)

1
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ / Oviedo

Una cosa és clara, la nova reglamentació de la F-1 per al 2014 ha obert la porta a la imaginació dels dissenyadors, sobretot, pel que fa a la part davantera dels cotxes, ja que les noves regles obliguen a abaixar el morro molts centímetres. Cadascun ha optat per una solució, tipus morsa, com McLaren, amb forma d''ós formiguer' per a Lotus, mentre que el de Ferrari s'assembla a una aspiradora domèstica.

El nou cotxe vermell, batejat pels fans en una macroenquesta mundial com F14T (tremenda la semblança amb la sigles de FIAT) per determinar el Ferrari del 2014 Turbo, ha vist la llum aquest dissabte amb els seus pares, Nicolas Tombazis, James Allen i Pat Fry, al comando de les operacions per explicar a Fernando Alonso Kimi Raikkonen què conduiran aquesta temporada, perquè l'important és el que no es veu, el nou motor V6 Turbo, l'enorme recuperador d'energia, les suspensions...

Dimarts, Red Bull

Notícies relacionades

El dimarts li tocarà el torn a Red Bull, en el primer dia dels assajos de Jerez en què els cotxes es posaran en pista. Els monoplaces que dissenya Adrian Newey són la referència, ho han estat en els últims quatre anys, amb quatre títols consecutius, encara que no serà fins als assajos de Bahrain quan es comencarà a veure el potencial inicial de cada cotxe que, segur, anirà canviant molt al llarg de la temporada.

La simbiosi entre el motor, el recuperador d'energia i la restricció radical de 160 a només 100 quilos de combustible per carrera és un dels grans handicaps a què s'enfronten els enginyers. L'altre és intentar mantenir càrrega aerodinàmica amb les noves restriccions aerodinàmiques que eliminen, aquesta vegada sí de manera total, la influència dels gasos d'escapament. El Ferrari, com McLaren, com Lotus --els ja vistos-- i la resta que vindran, expulsen els gasos per un enorme escapament central posterior, lluny de la influència en l'aleró posterior, on s'ha eliminat la segona safata, també per reglament.