EL GRAN PREMI DEL JAPÓ DE F-1
Any sabàtic d'Alonso abans d'anar a Mercedes
L'espanyol medita ocupar el lloc de Hamilton, que té contracte fins al 2015
Fernando Alonso menja raïm al taller de Ferrari, ahir a Suzuka. /
«No renunciem a millorar el cotxe en cada GP, cada any, però estem immersos en un procés de transformació en el mètode de treball que ha de donar els seus fruits a més llarg termini». Així confirmava ahir Pat Fry, cap tècnic de Ferrari, que la Scuderia té al davant un difícil període de canvis per «tornar a lluitar pel títol d'aquí tres anys», com va avançar fa unes setmanes Marco Matiacci, el cap d'equip. ¿Tres anys? No, Fernando Alonso no pot esperar tant per un equip que, en cinc anys, no li ha donat un cotxe guanyador. Per això ultima els serrells per anar-se'n a final de temporada. Per això Ferrari negocia amb Sebastian Vettel.
El debut de Max Verstappen amb només 17 anys i tres dies -sense carnet de conduir- va passar desapercebut durant la sessió lliure d'ahir al GP del Japó. Ni tan sols es parla del tifó Phanphone, de força quatre, que arribarà a Suzuka en plena disputa del GP (08.00 hores, diumenge). Tot gira sobre el mercat de pilots. Alonso té pràcticament tancada la rescissió del contracte que l'uneix a Ferrari dos anys més. «Matiacci i Fernando estan buscant la millor fórmula per a les dues parts», va confirmar Luca Cordero di Montezemolo, president fins al pròxim dia 12.
FERRARI VOL VETTEL / Així que Ferrari ha iniciat converses per fitxar Vettel. «Aquí no estem gens preocupats si se'n va Seb», va confirmar una font de Red Bull. Hi ha Daniel Ricciardo. I tota l'escola: Daniel Kvyat pujaria a Red Bull i sorgiria l'opció de Carlos Sainz, que després de guanyar aviat la World Series podria ser el company de Verstappen a Toro Rosso.
¿I Alonso? «Volem el millor, això ho sap tothom», va insistir ahir Ron Dennis a la pregunta de l'interès de McLaren per l'espanyol. Ho va dir després de visitar la planta d'Honda, on va confirmar que el desenvolupament del motor que equiparà el seu equip l'any que ve «marxa en els terminis previstos». Costa imaginar-se Alonso i Dennis junts una altra vegada. Només hi ha aquesta possibilitat si l'arribada del pilot està condicionada a la marxa de Dennis, i l'asturià compliria una venjança particular.
L'altra opció que estudia Alonso, i no menys probable, és comprometre's amb Mercedes per al 2016, ja que el futur campió no té en principi intenció de renovar a Lewis Hamilton, que ha demanat 105 milions d'euros per allargar, tres anys més, un contracte que expira a finals de la temporada que ve.
LAUDA VOL ALONSO / Niki Lauda ja va expressar a Flavio Briatore el seu desig de comptar amb l'asturià (vegeu EL PERIÓDICO del 23 de setembre), però no poden contractar-lo ara perquè a Hamilton li queda un any més de contracte. Així que Alonso hauria de buscar-se lloc per a l'any que ve, per una sola temporada. I potser decidirà no córrer a la F-1, per concedir-se un any sabàtic per complir el seu somni de córrer (i guanyar) les 24 Hores de Le Mans, qui sap si formant equip amb el seu amic Mark Webber amb un flamant Porsche. «M'agradaria molt, és una cosa que tinc pensada fer en algun moment», va dir després de donar el cop de bandera de sortida aquest any en la mítica prova francesa. No seria un any buit, solucionaria la liquidació amb Ferrari -anar-se'n sense cap penalització econòmica- i arribaria el 2016 a un equip guanyador com Mercedes.
- Melania Trump, la discreta primera dama
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent Sis eines per tornar a la normalitat després de les festes de Nadal
- Juan y Medio inaugura avui la sisena temporada de ‘Lo de Évole’
- Exuberant ball català a NY
- Milo J: aquí hi ha artista