NATACIÓ SINCRONITZADA. NOVETAT EN EL PROGRAMA MUNDIALISTA
Mengual es planteja tornar a la competició en el duo mixt
La nedadora, de 38 anys, està assajant una coreografia amb Pau Ribas, de 19
gemma Mengual, la nedadora espanyola més llorejada en la modalitat de sincronitzada, s'està plantejant seriosament tornar a l'alta competició, i ni més ni menys que en l'àmbit d'un Mundial, el que se celebrarà a finals del mes del juliol que ve a Kazan (Rússia). Una novetat incorporada en el programa de la competició mundialista ha obert a la nedadora catalana una porta que ja creia tancada per sempre. Per primera vegada es disputarà en un Mundial la modalitat de duo mixt, i Mengual està assajant al Centre d'Alt Rendiment (CAR) de Sant Cugat una coreografia dissenyada per ella mateixa que, en cas de complir les expectatives, tornarà a portar Mengual a una piscina de competició.
Mengual va oficialitzar la seva retirada el febrer del 2012, després d'uns mesos borrascosos que van derivar en l'acomiadament de la màxima responsable tècnica de la sincronitzada espanyola, Anna Tarrés, per part de la federació espanyola. Des d'aleshores ha col·laborat activament en la preparació de l'equip espanyol, ara sota la direcció d'Esther Jaumà, i no s'ha desvinculat mai d'un esport en què va acumular el millor historial d'una nedadora de sincronitzada, amb 27 medalles d'or, 18 de plata i 12 de bronze entre Jocs Olímpicis (dues vegades subcampiona, a Pequín 2008), Mundials (una vegada campiona, a Roma 2009) i Europeus (cinc vegades campiona).
«UNA RARA AVIS» / Ara, complerts els 38 anys i amb dos fills, Jou i Nil, Mengual està a punt de fer el pas del retorn a la competició. La decisió final serà seva, i dependrà en gran mesura dels progressos en els entrenaments que està portant a terme juntament amb un company inèdit. Acostumada a nedar entre dones, ara ho fa cada dia amb un jove de Canyamars (Maresme) de 19 anys, Pau Ribas, un dels pocs nois a Espanya que cultiven una disciplina reservada exclusivament a les dones fins fa molt pocs anys.
Notícies relacionadesRibas, que compagina els entrenaments amb la seva tasca d'entrenador tant a Barcelona com al Club Natació Pinetons de Cardedeu, es va iniciar en la sincronitzada a Granollers, i admet que era poc habitual la seva afició, quan tots els seus companys de classe es dedicaven al futbol, el bàsquet o l'handbol. «Era una rara avis», admet.
UN MES DECISIU / Però ara, com Mengual, té l'oportunitat d'anar a uns Mundials en duo mixt, modalitat que s'estrena a Kazan. La decisió final, no obstant, serà de Mengual, i dependrà de la progressió de la parella en la piscina i dels fruits dels intensos entrenaments que tots dos estan portant a terme al CAR. «Estem acabant de valorar si val la pena presentar el duo mixt o no. En funció de com evolucionem aquest últim mes, decidirem», va assegurar ahir Mengual a TV-3. El retorn està cada vegada més a prop.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Programa de celebració Badia apel·la a la memòria històrica per celebrar els seus 50 anys de vida
- El dret DE morir 358 persones van demanar l’eutanàsia a Catalunya el 2024
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros
- Estratègia institucional per atraure talent Catalunya oferirà 78 places a científics dels EUA amb una dotació de 30 milions
- Editorial De la bronca a la proposta