Atents al Periscope

2
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS

Diuen que el meu amic Albert Montagut, que sí que sap qui és Derek Jeter (sí, ja sé que som molt pocs els que sabem, a Espanya, qui és el mític short stop dels Yankees de Nova York, ja retirat), va intentar posar portes al camp, posant una mica de sentit comú, el menys comú dels sentits, a un entreteniment que moltes estrelles, liderades per Gerard Piqué, han acabat convertint en un joc i en un autèntic maldecap per al Barça.

Montagut va estudiar la manera d'acotar l'ús, per part de les figures culers, de les xarxes socials i, molt especialment, de Twitter. Però el tema s'ha convertit ja no només en una manera de controlar la seva pròpia informació, sinó en un negoci. És evident que quan algú té 12 milions de seguidors, es diu Piqué, porta la samarreta del Barça i té com a companya Shakira el que pugui passar-li al Barça a partir de la seva joguina o el puguin interpretar els mitjans, que només tenen milers de lectors i oients, no el preocupa. Ara que fins i tot Antonio Caño, director d'El País, s'ha apuntat, seguint les directrius de Juan Luis Cebrián, a l'enterrament del paper, Piqué acaba de donar, a través del ja famós Periscope, el tret de sortida a la jubilació massiva de periodistes.

Diuen que Montagut va descobrir que en la seva estimada NBA, el beisbol i el futbol americà, on els periodistes entren al vestidor per parlar amb els nois al final del partit, la regla que impera (a més del sentit comú, evidentment) és que mentre tu estàs sota la disciplina del club (entrenaments, partits, vestidor, concentracions, viatges….) no pots fer ús de les xarxes. Després, a casa, en la teva vida privada, pots fer el que et vingui més de gust. I sinó que l'hi diguin al bonàs de Jorge Lorenzo a qui li van caure piques de punta quan va mostrar aquí la seva mansió, gest que, als Estats Units, li hauria suposat encara més admiració. O com aquell cubà ric de debò, que es diu Yoenis Céspedes, sí també jugador de beisbol, dels Mets de NY, que va cada dia a entrenar-se (i ho promou a Twitter) amb un cotxe diferent: Lamborghini Aventador (dilluns), Ford F-250 (dimarts), Polaris Slingshot (dimecres), Jeep Avorza (dijous), Alfa Romeo (divendres)…

Però això ja és un negoci. I un negoci de llestos. I Piqué té les de guanyar. De moment. No deixa de ser sospitós, ves per on, que la primera vegada que el central va utilitzar el Periscope (29 de febrer, després del partit contra el Sevilla) fos quatre dies després de sopar amb el seu amic Mark Zuckerberg, creador de Facebook, al Cotton House de Barcelona. Va ser Zuckerberg, que el febrer del 2010 va sentenciar que «l'era de la privacitat s'ha acabat», qui li va descobrir a Piqué el truc del vídeo en directe.

Notícies relacionades

Ah, per cert, el mític Derek Jeter, el Michael Jordan del beisbol, es va acomiadar de les Grans Lligues durant tot el 2014 sent ovacionat cada nit pels milers i milers d'espectadors que van omplir tots els estadis dels EUA en què Jeter va jugar els seus últims 162 partits. Jeter, evidentment, no s'havia enemistat amb cap afició i es va acomiadar com el que havia sigut, l'ídol de tots.

Ja sabem que Piqué ni vol ni busca ni necessita una jubilació així. En té prou amb els seus 12 milions de seguidors. I el seu Periscope.