El dopatge rus: anabolitzants amb Chivas per als homes i amb vermut per a les dones
Almenys 15 medallistes de Sotxi van pujar al podi gràcies al còctel dopant preparat per les autoritats del seu país

segea33878516 file in this feb 21 2014 file photo a man wa160514151246 /
L'èxit de la delegació russa en els Jocs Olímpics de Sotxi (celebrats el febrer del 2014) que va obtenir 33 medalles, 15 d'elles d'or, devia veure un explosiu còctel de substàncies dopants, principalment anabolitzants, que les autoritats del país administraven a un determinat nombre d'atletes. Les substàncies prohibides es mezclaven amb whisky Chivas en el cas dels homes i amb vermut per a les dones, segons un complet informe que publica el diari nord-americà 'New York Times'.
A aquesta informació ha tingut accés el diari novaiorquès gràcies al testimoni de Grigory Rotxenkov, responsable dels controls antidopatge a Sotxi, que també estava al capdavant del laboratori antidopatge de Moscou des del 2005 fins a la tardor passada, quan els responsables polítics del seu país el van obligar a dimitir. Rotxenkov va aconseguir sortir de Rússia i viu actualment a Los Angeles, ja que a Califòrnia se sent més segur que a Moscou. Dos dels seus col·laboradors van morir fa uns mesos.
Rotxenkov afirma que el 2013 va començar el programa de 'millora' dels representants olímpics russos i que va ser ell qui va idear el còctel que va proporcionar els èxits mes grans als esportistes del seu país. Ell mesclava un mil·ligram d'esteroides per cada mil·lilitre d'alcohol. El 'combinat' es col·locava en una càpsula que es dissolia sota de la llengua.
CANVIS D'ORINA
Els esportistes després d'aconseguir les victòries o una bona classificació passaven el corresponent control d'orina. A la nit, funcionaris del servei d'intel·ligència canviaven les mostres i les substituïen per altres amb orina del mateix atleta que havia sigut guardada abans que comencés el programa de dopatge. Segons Rodxenkov, almenys 100 mostres van ser adulterades.
"La gent celebra les medalles però per aconseguir-les s'havia de canviar l'orina. ¿S'imaginen com s'organitza l'esport olímpic?", afirma aquest científic al 'New York Times'. Almenys 14 especialistes d'esquí de fons es van sotmetre a aquest programa.
Notícies relacionadesRodxenkov va haver de dimitir després que es denunciés un programa de dopatge generalitzat en l'atletisme del seu país, que, per ara, encara no té el passaport per a anar als Jocs de Rio.
El ministre rus d'esports, Vitaly Mutko, ha negat aquestes acusacions i ha dit que tot es tracta d'un "atac periodístic a l'esport rus". Es basa també en el fet que les acusacions procedeixen dels Estats Units, país que va quedar en segona posició del medaller olímpic d'hivern per darrere de Rússia.
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Tribunals Piqué reconeix davant la jutgessa entre llàgrimes que va recórrer a Rubiales per cobrar la comissió d'Aràbia Saudita per la Supercopa
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- Vaga convocada L’Estat negocia amb els sindicats que el nou operador de Rodalies “s’ubiqui dins del grup Renfe a tots els efectes”
- Els Agents Rurals investiguen el tiroteig d’un flamenc a les Planes d'Hostoles i en busquen els responsables
- Tarragona tindrà 34 grups més de Formació Professional el curs vinent
- FP dual Empresaris de turisme demanen més places d'FP dual a Tarragona per a "absorbir la demanda del sector"
- Efectes de la borrasca Un flamenc despistat apareix pels carrers de les Planes d'Hostoles