ELS MUNDIALS DE NATACIÓ
La Mireia es queda a un pas del podi als 800 lliure
La nedadora badalonina repeteix el quart lloc de Rio en una prova que domina Ledecky

lmendiola39444978 gra335 budapest 25 07 2017 la nadadora espa ola mireia b170729190410 /
Mireia Belmonte va acabar quarta a la final dels 800 lliure del Mundial de Budapest, a un pas del podi, però a una distància insalvable del trio de medallistes format per la nord-americana Katie Ledecky, la xinesa Bingjie Lie i la també nord-americana Lea Smith, que van obrir un abisme entre elles i les rivals de principi a final.
La nedadora badalonina va registrar un crono de 8.23.30 minuts, tres segons per sobre del seu millor temps aquesta temporada i lluny també del seu rècord d’Espanya (8.18.55), encara que li servís per repetir el quart lloc que va aconseguir l’estiu passat als Jocs de Rio.
Ledecky, de 20 anys, va marcar un ritme inabordable per a les rivals i es va penjar l’or amb 8.12.68 minuts, la segona millor marca mundial de l’any. La plata (8.15.46) va ser per a la xinesa Lie, de 15 anys, i el bronze per a la també nord-americana Smith (8.17.22), que va mantenir un intens pols per la segona plaça.
Des dels primers compassos, es va veure Belmonte lluny del fort ritme imposat per Ledecky, a qui només la xinesa Lie va ser capaç d’aguantar el ritme els primers 200 metres. La pupil·la de Fred Vergnoux va mantenir un ritme constant fins a la meitat de la prova, al voltant dels 31 segons, nedant al costat de l’hongaresa Kapas. Però no va trigar a comprovar que no arribava cap defalliment al grup del capdavant i va acabar assumint que era impossible la lluita per les medalles.
«No m’he sentit bé físicament», va admetre Belmonte. «Estava marejada i amb molt mal de cap. Demà espero estar millor perquè afronto l’última prova».
HOSZU, COM A RIVAL / A la Mireia, campiona als 200 papallona i plata als 1.500, li quedarà avui, al comiat dels campionats, una última oportunitat de lluitar pel podi als 400 estils, prova en què es va penjar el bronze a Rio.
Amb el cansament lògic per un calendari molt exigent, el repte s’obrirà per a la campiona olímpica a les sèries d’aquest matí que classifiquen directament per a la final de la tarda, en què sortirà com a favorita l’hongaresa Kantika Hoszu, campiona olímpica, que ja es va imposar a la final dels 200 estils.
La penúltima jornada va comptar amb dos protagonistes destacats: el nord-americà Caeleb Dressel, de 20 anys, que es va penjar tres medalles d’or al guanyar els 50 lliure, els 100 papallona i el relleu mixt 4x100 lliure, cosa que ningú abans havia aconseguit. I la sueca Sara Sjöstrom, de 23 anys, que va batre el rècord mundial dels 50 lliures amb 23.67 segons, la vuitena plusmarca mundial que es bat a Budapest, rebaixant el crono que tenia l’alemanya Britta Steffen des de Roma-2009 (23.73).
Amb sis ors al campionat, Dressel, s’ha convertit en el protagonista masculí d’aquests Mundials quan encara no ha fet 21 anys. La seva actuació va resultar abassegadora. Es va imposar a la final dels 50 lliure amb 21.15, la millor marca de l’any i la sisena de la història. Pocs minuts després es va penjar la seva segona medalla als 100 papallona, amb el segon millor registre de la història (49.86), fent trontollar el rècord de Michael Phelps el 2009. I, a l’última prova de la jornada, va tornar a pujar al capdamunt del podi al relleu mixt del 4x100 lliure juntament amb Nathan Adrian, Mallory Comerford i Simone Manuel.
Amb Dressel, va tornar a brillar Sjöstrom amb el seu triomf als 50 papallona i el seu rècord del món als 50 lliure, el segon que aconsegueix a Budapest, on també va rebaixar el crono als 100 lliure, convertint-se en la primera dona que baixa dels 52 segons (51.71), encara que després es veiés sorpresa a la final per la nord-americana Manuel.
- Conflicte contra els houthis «¡Ups!»: Donald Trump publica el vídeo d’un atac mortal a rebels del Iemen
- AVUI A MONTJUÏC (21.00 H) Barça-Betis: el somni de Hansi, el tècnic que revisa com dorm cada jugador
- Trànsit ferroviari La línia R1 de Rodalies recupera la circulació després de la retirada del cotxe que havia caigut a les vies
- Els arquitectes de les Tres Xemeneies noves preveuen un embarcador
- Els delictes pugen un 6,4% a l’Hospitalet en els últims 12 mesos
- Trànsit ferroviari La línia R1 de Rodalies recupera la circulació després de la retirada del cotxe que havia caigut a les vies
- Deute històric Els gitanos del Raval demanen immortalitzar les dones de la rumba catalana al carrer de la Cera
- Educació El pediatre Carlos González explica com fer que els fills llegeixin: "La insistència, de vegades..."
- Conflicte contra els houthis «¡Ups!»: Donald Trump publica el vídeo d’un atac mortal a rebels del Iemen
- AVUI A MONTJUÏC (21.00 H) Barça-Betis: el somni de Hansi, el tècnic que revisa com dorm cada jugador