BOMBA AL PÀDOC

Fernando Alonso deixarà la fórmula 1 el 2019

El pilot de McLaren-Renault va ser doble campió del Món amb Renault (2005 i 2006)

querida-f1- / periodico

2
Es llegeix en minuts
Efe

Fernando Alonso, actual pilot de McLaren-Renault i doble campió del Món (2005 i 2006, amb Renault) va anunciar aquest dimarts al seu compte de Twitter que no correrà en Fórmula 1 la temporada 2019.

Així, el pilot espanyol, de 37 anys i que acumula 32 victòries en disset temporades en la categoria reina de l’automobilisme, s’acomiadarà dels circuits el pròxim 25 de novembre a Yas Marina (Abu Dhabi).

Alonso ja va anticipar dissabte passat que aquest dimarts donaria una notícia als seus seguidors i ha sigut a través de Twitter que ha comunicat la seva decisió de no córrer en Fórmula 1 la temporada 2019.

Objectiu: la Triple Corona

La decisió que no implica que en el futur no torni a pilotar a la F1, però s’interpreta com un pas més en l’intent d’aconseguir la Triple Corona, que consisteix a guanyar el Gran Premi de Mònaco de Fórmula 1, que va conquistar el 2006 i el 2007; guanyar les 24 Hores de LeMans, que va aconseguir el 2018; i vèncer en les 500 milles d’Indianapolis, on va córrer el 2017 però una ruptura del seu motor Honda el va fer abandonar a 21 voltes del final.

Així, és possible que el doble campió del Món de Fórmula 1 acudeixi a algunes carreres de les Indy Car Series, la competició més important de monoplaces dels Estats Units, per aclimatar-se i agafar experiència de cara a guanyar les 500 milles d’Indianapolis, amb què certificaria la Triple Corona.

A més, Fernando Alonso es troba immers en la temporada del Campionat del Món de Resistència (WEC, per les sigles en anglès) en què ha aconseguit dues victòries en les dues carreres que ha disputat i que finalitza el 16 de juny del 2019.

17 anys d’èxits

L’asturià va fer el seu debut en Fórmula 1 a Minardi el 2001 i, després d’un any com a provador, es va convertir en pilot oficial de Renault el 2003, temporada en què va aconseguir el seu primer triomf (Gran Premi d’Hongria el 24 d’agost).

Els seus èxits més sonats van arribar el 2005 i el 2006, a Renault, quan va aconseguir coronar-se com a bicampió del Món de F1 després d’imposar-se a Kimi Raikkonen i a l’heptacampió Michael Schumacher, fent història per a l’automobilisme espanyol.

El 2007 va viure el seu primer periple a McLaren, on va coincidir amb el llavors debutant anglès Lewis Hamilton, amb qui va mantenir una relació manifestament millorable. El 2008 i el 2009 va tornar a ser pilot a Renault abans de fitxar per Ferrari, escuderia en què va militar les cinc temporades següents i on va aconseguir tres subcampionats (2010, 2012 i 2013).

Notícies relacionades

El 2015 va tornar a McLaren, que començava una nova etapa amb Honda, però durant tres anys el rendiment del monoplaça no va estar a l’altura del que s’esperava i Fernando Alonso va finalitzar el campionat del Món en les posicions 17è, 10è i 15è, respectivament.

Així, l’escuderia de Woking va decidir canviar a Renault com a motorista a la recerca d’una millora de rendiment, però aquesta no ha sigut tan gran com es preveia i l’asturià, després d’un gran cinquè lloc en la primera carrera a Austràlia, ocupa la novena posició a falta de nou Grans Premis per al final de la temporada 2018 de Fórmula 1.