SEGUIDOR VIOLENT
El líder dels 'barras bravas' del Boca es queda a Buenos Aires
Rafael di Zeo decideix no volar a Madrid malgrat que ja tenia hotel reservat a la capital espanyola

Rafael Di Zeo, hincha de Boca Juniors, jefe de las barras bravas
La tensió i el risc de violència a la final de la Copa Libertadores que se celebra aquest diumenge a l’estadi Santiago Bernabéu de Madrid ha quedat una mica més relaxada després de saber-se la decisió de Rafael di Zeo de no viatjar a la capital espanyola i quedar-se a Buenos Aires, malgrat que tenia una autorització d’una jutge per abandonar l’Argentina. Di Zeo és el gran cap dels ‘barras bravas’ del Boca Juniors, un seguidor arxiconegut al seu país, amb un ampli historial com a seguidor radical i que volia estar al costat dels seus en el decisiu partit.
És tan conegut que fins i tot Dario Benedetto, davanter del Boca i una de les figures de l’equip, va sorprendre dijous els periodistes de Madrid, després de l’entrenament del seu equip a Las Rozas, a l’assegurar que si els donava suport al Bernabéu seria benvingut. "Benvingut sigui. És un líder històric dels ‘barras bravas’".
No obstant, tal com ha explicat José Montoleone, advocat de Di Zeo, a diversos mitjans de l’Argentina, el seu client ha desistit de viatjar pel temor que pogués ser deportat, tal com li va passar a un altre seguidor del Boca amb un ampli historial violent, Maxi Mazzaro, que dijous a la nit va tornar al seu país després que les autoritats policials espanyols no li permetessin l’entrada a Espanya.
Temor de ser retingut
Notícies relacionadesEl temor de Di Zeo, segons el seu advocat, és que fos retingut a Barajas, ja que no disposava d’entrada per al Bernabéu, perquè té prohibida l’entrada a qualsevol estadi de futbol fins al maig de l’any que ve. Di Zeo, segons fonts policials consultades per aquest diari, tenia reservada una habitació doble amb un acompanyant en un hotel madrileny identificat per la policia.
Segons diversos mitjans argentins Di Zeo sempre acostuma a viatjar amb el seu equip –ell, a més, sol organitzar els desplaçaments i l’estratègia que han de seguir els ‘barras bravas’– i va poder ser a Barcelona, l’agost passat, al trofeu Joan Gamper, que el Boca va jugar al Camp Nou contra el Barça amb derrota per 3-0 i gols de Malcom, Messi i Rafinha.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- El PP es mostra reticent a recolzar el decret d’ajuda a les empreses
- El nou tauler global Cuerpo lloa la "solidesa" financera d’Espanya davant la crisi aranzelària
- Final d’un pontificat Les crisis del món marcaran la successió del Pontífex
- Final d’un pontificat Emoció i pompa a l’Almudena
- Glossa sense embuts del perfil més rebel de Bergoglio