ÚLTIMA HORA
Loeb guanya la segona etapa en cotxes del Dakar
De Villiers se situa al capdavant de la general

loeb /
El pilot francès Sébastien Loeb (Peugeot) ha guanyat aquest dimarts la segona etapa del Dakar 2019 en cotxes, amb vuit segons d’avantatge sobre l’espanyol Joan 'Nani' Roma, que va quedar en segona posició en una jornada en què va poder recuperar el temps que va perdre el primer dia. Tercer va ser l’holandès Bernhard ten Brinke (Toyota).
Loeb va sumar així la seva onzena victòria d’etapa al Dakar al fer el millor temps del dia, amb un recorregut entre les ciutats peruanes de Pisco i San Juan de Marcona de 511 quilòmetres, dels quals 342 era cronometrats.
La classificació general passa a estar liderada pel sud-africà Giniel de Villiers (Toyota), que va finalitzar l’etapa en la quarta posició, a un minut i 31 segons de Loeb, mentre que Roma escala a la tercera posició i es queda a 42 segons del cap.
L’espanyol Carlos Sainz (Mini), vigent campió del ral·li, va acabar a 4 minuts i 40 segons de Loeb i en la general es queda a 2 minuts i 28 segons de De Villiers. Sainz va ser el segon cotxe a començar aquest dimarts una etapa en què els automòbils havien d’obrir pista, per davant de les motos, amb el consegüent risc de desorientar-se i perdre temps.
El madrileny només tenia per davant el qatarià Nasser Al-Attiyah (Toyota), que havia guanyat l’etapa pròleg del ral·li i que aquest dimarts va acabar un minut per darrere de Sainz i va caure de la primera a la vuitena posició de la general.
Notícies relacionadesTampoc li va anar bé a l’experimentat pilot Stéphane Peterhansel (Mini), que es va quedar encallat en una duna i va perdre uns 20 minuts fins a aconseguir treure el cotxe d’aquest punt.
En aquesta etapa va haver d’abandonar la carrera l’argentí Orlant Terranova (Mini) per rebre un cop que li va causar forts dolors lumbars i que el van obligar a ser evacuat en helicòpter a un hospital pròxim. Terranova havia finalitzat la primera etapa en la dotzena posició i en aquesta buscava escalar posicions gràcies a les empremtes dels cotxes que van sortir davant d’ell.
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- BCN rebutja l’exigència dels EUA de retirar la inclusió en una biblioteca
- Mor als 19 anys la filla de Mariano Ortega
- Adeu a les taques de la vitroceràmica: aquest és el truc per eliminar-les per sempre
- Ordre estatunidenc L'American Space de Barcelona perdrà la subvenció de Trump en no acatar la directiva contra la inclusió
- Successos Mor una catalana en una allau mentre esquiava a Geòrgia
- Educació El Consell d’Educació de Catalunya recolza que el curs 25-26 comenci el 8 de setembre