CONDUCTA ANTIESPORTIVA

L'argentí Benavides, sancionat tres hores per fer trampes al Dakar

El pilot portava amagades notes de ruta addicionals al dipòsit de la moto

PR01. ICA (PERÚ), 13/01/2019.- El argentino Kevin Benavides llega al punto de control de tiempos hoy, tras culminar la octava etapa del Rally Dakar 2019, entre San Juan de Marcona y Pisco (Perú) . EFE/Ernesto Arias

PR01. ICA (PERÚ), 13/01/2019.- El argentino Kevin Benavides llega al punto de control de tiempos hoy, tras culminar la octava etapa del Rally Dakar 2019, entre San Juan de Marcona y Pisco (Perú) . EFE/Ernesto Arias / Ernesto Arias (EFE)

1
Es llegeix en minuts

El motociclista argentí Kevin Benavides (Honda) ha sigut sancionat amb tres hores de temps addicional en el ral·li Dakar després que els comissaris de la cursa li trobessin notes addicionals al full de ruta, ocultes a la seva moto. Benavides tenia les notes amagades al dipòsit de combustible de la seva moto i les va utilitzar durant el recorregut de la vuitena etapa, que tenia una distància de 575 quilòmetres, entre San Juan de Marcona i Pisco, al Perú, 360 dels quals eren cronometrats.

"Considerem que aquesta actitud constitueix una evident conducta antiesportiva", va assegurar el director de la cursa, Marc Ducroq, en un comunicat. Visiblement afectat pel càstig, Benavides va afirmar a Efe que espera que prosperi un recurs perquè li retirin la sanció, després de protestar durant molts minuts davant de la direcció de la cursa. Abans de la sanció, l’argentí estava en la sisena posició de la classificació general de motos, a uns 21 minuts del cap de la carrera, però amb la sanció va caure fins al 14è lloc.

El reglament

A partir de la segona etapa d’aquest Dakar, l’organització de la cursa va prohibir que els pilots utilitzessin notes addicionals a les que ells els entregaven en el full de ruta, on s’assenyala quilòmetre per quilòmetre el camí que han de prendre els competidors per no perdre’s i arribar a la meta.

Notícies relacionades

Aquestes notes addicionals eren proporcionades als equips oficials pels coneguts com 'mapmen' (homes de mapes), que repassaven la trajectòria de l’etapa i facilitaven més dades als pilots per reduir tant com fos possible el risc que es desorientessin i perdessin la cursa.

Davant d’aquesta prohibició, els comissaris del Dakar revisen diàriament que els fulls de ruta que entreguen als pilots no tinguin notes addicionals una vegada que acaben cada etapa.

Protesta i defensa després del càstig

<strong>El pilot </strong>va assegurar que les notes "<span style="font-size: 1.6rem;">les hem portat diversos dies amb algunes anotacions clau del full per evitar ensurts, ja que arrisquem molt la vida anant molt ràpid al desert i eren anotacions més per provar d’evitar perills i portar una navegació sense perdre’s.</span>