SIS DETINGUTS
Presó per als dos presumptes capitostos de la trama de manipulació de partits de Primera i Segona
El jutge ha enviat aquest dijous a presó els exjugadors Raúl Bravo i Carlos Aranda, a qui els investigadors de la Unitat de Delictes Econòmics i Violents (UDEV) considera els capitostos de la suposada màfia acusada de manipular partits de Primera i Segona Divisió del futbol espanyol. El fiscal només havia demanat per a ells presó provisional eludible amb fiança de 100.000 euros, però Ángel de Pedro, titular del Jutjat d’Instrucció número 5 d’Osca, que investiga els fets, ha dictat el seu ingrés a la presó després de negar-se tots dos a declarar.
Les compareixences dels altres sis detinguts per les presumptes manipulacions s’han saldat amb la posada en llibertat, amb diferents càrrecs per diversos delictes de corrupció, blanqueig, estafa i organització criminal i el pagament de fiances que van dels 50.000 a 100.000 euros.
El primer dels jugadors a declarar ha sigut l’exfutbolista del Valladolid Borja Férnandez, que ha sortit una hora després en llibertat amb càrrecs per presumpta corrupció i cooperació en estafa, després del compromís de pagament d’una fiança de 50.000 euros.
Apostes deu vegades més que les habituals
El jutge ha admès que la investigació es va iniciar a partir d’una denúncia de la Lliga de Futbol Professional relativa a la presumpta manipulació del partit Osca-Nàstic, que va generar unes apostes entorn d’1,2 milions d’euros, deu vegades més que les habituals per a un partit de Segona Divisió.
Les proves obtingudes per la fiscalia, en primera instància, i posteriorment pel jutjat instructor encarregat del cas, tant escoltes telefòniques, com registres i anàlisi de comptes bancaris, van derivar en la detenció dels investigats.
En les pròximes setmanes el jutge acordarà noves proves per continuar amb la instrucció d’un cas sobre el qual pesa encara la declaració de secret de sumari.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria