L'IMPACTE DE FRANÇA 2019
El gran salt del futbol amb el Mundial femení: rècords d'audiència i èxit de marques
La samarreta dels EUA és la més venuda per Nike aquest any, i supera la del FC Barcelona o el Brasil
França, Itàlia, els EUA, la Xina, el Brasil i Espanya han polvoritzat els seus rècords d'espectadors
jdomenech48784387 spain s forward jennifer hermoso c is comforted by united 190702184629 /
Holanda o els Estats Units aixecarà aquest diumenge el trofeu que l’acredita com a millor equip femení del món. Destronar el conjunt liderat per Alex Morgan s’ha convertit en l’obsessió de cada rival a qui s’han enfrontat les nord-americanes, vigents campiones. A la final ho és per a la selecció de Lieke Martens, que pretén donar la sorpresa al terreny de joc. Però fora d’aquest, totes han guanyat. Mentre els focus esportius se centren en Megan Rapinoe, Vivianne Miedema, Van de Sanden o Carli Lloyd, les marques ja calculen el rèdit econòmic. Audiències, vendes i xarxes socials donen fe que França 2019 suposa un punt d’inflexió per a les futbolistes.
En el campionat que la FIFA va establir com a inici de la igualtat en el futbol, patrocinadors, mitjans i xarxes socials comencen a fer els comptes d’un campionat històric per a elles. Segons un informe publicat per Wall Street Journal, entre el 2016 i el 2018 el futbol femení va ingressar més diners que el masculí en concepte d’entrades als Estats Units. “Hi ha potencial quan es fa una inversió”, explica la directora de l’associació de jugadores, Becca Roux.
L’equació està clara, i sense haver conclòs el Mundial, les grans marques ja treuen pit amb l’explosió definitiva. D’una banda, empreses com Nike es freguen les mans després de convertir-se en líder de vendes de roba esportiva per a dones. Per una altra, les televisions polvoritzen les seves dades amb xifres que en alguns casos suposen doblar anteriors rècords. Enmig de tot això, les xarxes socials; només la FIFA ha guanyat dos milions de seguidors.
Roba esportiva
La samarreta dels Estats Units per a aquest Mundial de França 2019 és la més venuda per Nike el 2019, ja sigui masculina o femenina, superant les seves grans apostes com el FC Barcelona o el Brasil. Així ho va assegurar Mark Parker, CEO de la companyia, en la presentació de resultats que es van fer públics abans de l’èxit de la selecció de les barres i les estrelles en aquest campionat. “És la més venuda a Nike.com en una sola temporada”, comunicava. “L’exposició mediàtica ha multiplicat la venda d’equipaments, sostenidors esportius i altres peces enfocades a les dones”.
Catorze dels 24 equips presents en aquesta cita històrica per a les dones en el futbol vestien samarretes de la marca nord-americana, que s’ha convertit per primera vegada en el venedor de sostenidors més gran. “És un any molt important per a l’evolució”, insistia. Segons una anàlisi de Markets Insider, s’estima que les seves vendes de roba esportiva han augmentat un 11% i 7.400 milions de dòlars per aquesta repercussió. Megan Rapinoe, icona fora de la pista per la seva lluita pels drets socials i Alex Morgan, emblema de la marca, són les futbolistes que més elàstiques han venut.
United Stars of America.
— SOCCER.COM (@soccerdotcom) 7 de junio de 2019
These are the most popular @USWNT jerseys in each 🇺🇸 state. pic.twitter.com/mC47DwiQ8N
A més dels Estats Units, altres grans seleccions com França, Anglaterra, Austràlia o els Països Baixos vesteixen una marca que ja ha aconseguit una fita històrica gràcies al Mundial. Heidi Burgett, directora de comunicació de Nike, celebrava l’èxit a Twitter.
Nike sponsors 14 of the 24 teams in this summer’s World Cup, here are the kits they’ll be wearing: pic.twitter.com/ZaPpgJNr4E
— Heidi Burgett (@heidiburgett) 11 de marzo de 2019
The USA Women’s Home Jersey is now the #1 soccer jersey, men’s or women’s, ever sold on https://t.co/ccEwlGA6hv in one season. #USWNT https://t.co/7ieaB74mBg
— Heidi Burgett (@heidiburgett) 29 de junio de 2019
Audiències de televisió
El debut d’Espanya davant de Sud-àfrica va disparar GOL al seu màxim de temporada amb 859.000 espectadors i un 8,6% de ‘share’. En aquest partit en què ‘la Roja’ va aconseguir la victòria (3-1), gairebé dos milions de persones van veure almenys un minut de partit. Però era només l’inici d’un creixement imparable. En l’eliminació a vuitens de final davant dels Estats Units, i malgrat ser a les 18.00 h, es van reunir davant del televisor 1.320.000 espectadors superant el 12,8% de ‘share’ i arribant a màxims d’1,8 milions.
“Hi ha un creixement sense precedents en la pràctica del futbol femení a escala nacional el 2018”, expliquen des de MEDIAPRO. Amb més de 150 hores de programació especial, GOL ha firmat el millor mes de juny de la seva història (1,2%) amb la millor dada de la temporada en els vuitens de final de la selecció.
- Espanya - Estats Units: 1.320.000 i 12,77%
- Espanya - Sud-àfrica: 859.000 i 8,6%
- Xina - Espanya: 714.000 i 7,83%
- Alemanya - Espanya: 675.000 i 7,47%
- Holanda - Suècia: 527.000 i 3,8%
- Anglaterra - EUA: 484.000 i 3,8%
- Noruega - Austràlia (penals): 348.000 i 3,05%
- França - Brasil (pròrroga): 339.000 i 2,66%
- França - Estats Units: 322.000 i 2,98%
- Anglaterra - Argentina: 315.000 i 2,53%
Tot i que són dades positives per a la televisió a Espanya, estan lluny encara de les grans potències d’aquest esport. França, l’amfitriona, va trencar en dues ocasions el seu rècord particular. El partit inaugural va ser vist per 11 milions de persones a través de TF1, tan sols un milió per sota del debut de la selecció masculina a Rússia 2018. Segons publicava Le Parisien, després d’aquesta victòria davant de Corea del Sud (4-0), la publicitat es va encarir un 60% i va passar de 73.000 euros per bloc de 30 segons a 116.000. Tan sols dues setmanes després, en el gran duel de quarts de final davant dels Estats Units, se situava l’últim gran rècord amb un 51% de ‘share’.
#Audiences#CdMFéminine🏆
— TF1 Pro (@TF1Pro) 29 de junio de 2019
NOUVEAU RECORD D’AUDIENCE DE L’ANNÉE
⚽️FRANCE / USA sur @TF1
📌10,7 M de Tvsp - ✅ 51% de PdA
📈Pic à 12,2M
✅ 60% de PdA auprès des Ind25/49
✅ 56% de PdA auprès des FemRdA-50
✅ 65% de PdA auprès Hom-50
✅ 67% de PdA auprès Ind15/34#MERCI pic.twitter.com/ufoyXtNSRh
No només a França s’hi han multiplicats els visionaments d’aquest futbol. Els Estats Units, el Brasil, Alemanya, Anglaterra, la Xina o Itàlia celebren l’èxit d’aquest Mundial:
- FOX Sports va registrar 8,24 milions d’espectadors als Estats Units, el partit més vist des de la final del Mundial de Rússia 2018, i va pujar un 7% respecte a Canadà 2015 malgrat tenir horari europeu.
- Al Brasil, 35 milions de persones van veure el partit davant de França a GloboTV, que afegits als 10,6 del país gal suposen el partit femení més vist de la història.
- 7,9 milions d’alemanys van veure la seva selecció caure derrotada davant de Suècia a quarts a través d’ARD amb una quota del 43,2%.
- A Holanda van ser 5,015 milions i un 78,5% de quota de pantalla les xifres que van situar un nou rècord superant els 4,1 de la final de l’Eurocopa.
- Anglaterra no ha parat de batre rècords, quatre en tres setmanes, deixant-lo en 11,7 milions i 50,5% de ‘share’ en l’últim partit de semifinals davant dels Estats Units. El total del torneig, amb més de 30 milions d’espectadors, dobla les xifres de la seva anterior participació.
- La Xina ha millorat en quatre milions l’audiència de l’anterior Mundial, deixant el seu rècord en 12.032.000 d’espectadors.
- Itàlia no només ha enganxat amb el seu joc, com a gran sorpresa del campionat, sinó que ha atrapat els seus aficionats deixant el seu rècord en 7.303.000 persones en la tercera trobada de la primera fase davant del Brasil, superant amb escreix els 202.844 que tenia establerts del Japó-Estats Units del 2015.
La mateixa FIFA va celebrar les xifres en un balanç que va realitzar a l’acabar la primera fase. Només en les dues primeres setmanes de competició, l’organisme tenia comptabilitzats 433 milions de visionaments dels seus canals, dos milions de nous seguidors en xarxes socials i un 20% de ‘share’ diari de les converses a Twitter. Amb aquest impacte, la FIFA espera arribar a mil milions de connexions al finalitzar el torneig.
Notícies relacionadesNo és estrany que les grans marques mundials fessin el pas definitiu cap al patrocini. FOX es va veure desbordada amb l’inici del Mundial i va passar de 40.000 dòlars a 140.000 per anuncis de 30 segons. Barclays va anunciar una inversió de 12,7 milions per patrocinar la lliga anglesa fins a 2022, mentre que VISA ha fet el mateix amb la Champions League.
Xarxes socials
Twitter ha sigut un element essencial en la difusió de continguts d’aquest Mundial. La mateixa xarxa social ho sap, i ja ha establert rànquings de converses durant aquest mes. França - Brasil i Espanya - Estats Units van ser els dos partits més comentats mundialment. Entre els moments més destacats es troben la derrota del Brasil a vuitens o el polèmic segon penal que donava la classificació als Estats Units davant d’Espanya. Quant a jugadores, n’hi ha cinc que s’emporten tots els mèrits: Marta (Brasil), Megan Rapinoe (EUA), Alex Morgan (EUA), Amandine Henry (França) i Wendie Renard (França). Espanya és entre els cinc equips més esmentats al costat del Brasil, els EUA, Anglaterra i França.
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Vivas reclama al PP que negociï amb l’Executiu
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern
- Sánchez es querella contra Aldama per "dret a l’honor"