exesportista amb problemes
L'exciclista Juanmi Mercado, investigat per diversos robatoris a Granada
Guanyador de dues etapes del Tour i una de la Vuelta, l'excorredor podria haver format part d'una banda que ha protagonitzat fins a 16 robatoris en localitats granadines

zentauroepp52361735 juanmi mercado200219111059 /
L’exciclista professional Juanmi Mercado, guanyador al seu dia de dues etapes del Tour i una de la Vuelta, està sent investigat per la Guàrdia Civil com a sospitós d’haver participat en una onada de robatoris que han fuetejat aquestes últimes setmanes diferents localitats de la província de Granada, segons informen aquest dimecres diferents mitjans locals.
Mercado és natural de la localitat granadina d’Armilla, on va néixer el 1978, i des que es va retirar de l’esport professional el 2007 la seva vida al marge de l’esport s’ha convertit en un remolí. Segons informen els diaris ‘Granada Hoy’ i ‘Ideal’, Mercado està sent investigat per la Guàrdia Civil en el marc de la denominada operació Zaletasuna, en la qual s’ha desmantellat una banda que atemoria a l’àrea metropolitana de Granada amb diferents robatoris.
Entre el desembre i el febrer
Segons aquestes informacions, almenys 16 robatoris s’havien comès entre el desembre i febrer amb un botí superior als 120.000 euros on figuren vehicles sostrets, electrodomèstics, material esportiu com bicicletes i complements, instruments musicals, articles electrònics i informàtics, joies i mobiliari. Ara per ara, hi ha tres persones detingudes –dos homes i una dona d’entre 23 i 33 anys, amb antecedents policials– i una de quarta, precisament Juanmi Mercado, és la que està sent investigada per haver participat en algun d’aquests robatoris.
Notícies relacionadesEn concret, es creu que Mercado era una de les quatre persones que a finals de gener van perpetrar un robatori en una botiga de bicis d’Armilla, un establiment que en tot just un mes havia patit dos assalts amb pèrdues superiors als 68.000 euros pels objectes robats, entre bicicletes, ulleres i aparells de geolocalització, segons van informar des del mateix establiment. En l’últim robatori, quatre encaputxats, un d’ells presumptament era l’exciclista professional, van forçar una porta per entrar a la botiga, allà van realitzar provisió de diversos objectes valorats en 30.000 euros. El curiós és que els lladres, abillats amb guants per no deixar empremtes, van fer un butró per passar a l’edifici del costat, un local d’una església evangelista ubicada a pocs metres en la qual també van robar l’1 de desembre del 2019 i es va emportar material informàtic i de so.
El palmarès
Mercado, que té 41 anys, va ser en la seva etapa professional un magnífic escalador que sabia participar en fugues amb què va aconseguir interessants victòries com dues etapes en el Tour, els anys 2004 i 2006. Va començar la seva etapa professional en el conjunt del Banesto. El 2001, va acabar cinquè a la Vuelta i va guanyar una etapa. Així mateix també es va imposar en la desapareguda Setmana Catalana (2001), va guanyar una etapa del Dauphiné, el 2003, i la Vuelta a Astúries del 2005. Va córrer també als equips del Vitalicio Seguros, Quick Step i Agritubel, i fins i tot va arribar a liderar la classificació de la muntanya en el Tour.
- Gestió hídrica Rialb, el segon embassament més gran de Catalunya i el més jove, bat un nou rècord d’ompliment
- Usos lingüístics Emma Vilarasau, en l’especial sobre la llengua de TV3: «No es pot viure les 24 hores en català»
- Ensenyament Els resultats de la consulta de la llengua vehicular a València es publicaran avui
- Descobriment inesperat Les obres de la Via Laietana troben per sorpresa les restes de cinc cases medievals de Barcelona
- CHAMPIONS LEAGUE El Barça regala una altra gesta a Lisboa
- Anàlisi Puigdemont correrà risc mínim d’arrest i presó si torna quan el TC inadmeti el recurs del PP i abans que prosperi el seu recurs d’empara
- Congrés dels Diputats Junts refreda les opcions de Díaz d’aprovar la reducció de jornada: «Ara mateix no avalem el seu projecte de llei»
- Política lingüística La influència del castellà cap al català és major que a la inversa en parlants bilingües i varia segons l'edat
- Consulta a la Comunitat Valenciana El 51% de famílies valencianes trien el català com a llengua escolar i el 49% opten pel castellà
- Ciència Observen per primera vegada com les neurones que conformen el cervell humà emmagatzemen records