efecte del coronavirus
L'esport d'àmbit català pararà durant 15 dies
Les federacions catalanes comuniquen que el pròxim cap de setmana s'aturaran les competicions federades, escolars o privades per contenir els brots de coronavirus

zentauroepp54930292 soc201013203820 /
La Unió de Federacions Esportives Catalanes (UFEC) ha comunicat aquest dimarts que el cap de setmana que ve s’aturaran les competicions federades, escolars o privades d’àmbit català per contenir els brots de coronavirus. Les federacions catalanes han decidit així parar per reduir la mobilitat dels seus esportistes i, amb això, evitar la possible propagació del virus. Les mesures entraran en vigor abans del cap de setmana i així ho confirmarà demà dimecres el PROCICAT.
Després d’una reunió de l’UFEC i totes les federacions esportives catalanes, el Secretari General de l’Esport, Gerard Figueras, ha explicat que «l’empitjorament de les dades de contagis es produeix perquè els caps de setmana hi ha una mobilitat familiar fora dels municipis que incrementa molt el risc», va dir.
Resignació
Aquesta decisió, que encara haurà de validar un jutjat, no afectaria els entrenaments, ni els usuaris de les instal·lacions esportives ni dels gimnasos, i farà posposar competicions federades, escolars o privades de qualsevol categoria en l’àmbit català. Aquestes competicions hauran de recompondre el calendari.
Notícies relacionades«Som conscients de la situació que estem vivint i l’acceptem amb resignació», va assegurar Gerard Esteva, president de l’UFEC. «Però hem de deixar clar i ser contundents que l’esport no és el problema. Hem tingut casos, però hem actuat per garantir la traçabilitat i hem aplicat tots els protocols», afegeix Esteva.
Les mesures no afectaran l’esport professional ni les competicions dins del calendari estatal o internacional. Les federacions esportives catalanes demanen que l’aturada sigui només de dos caps de setmana, tal com s’ha plantejat, i que es pugui retornar a l’activitat. «Si en 15 dies no ha millorat la corba, hauríem de poder obrir la competició federativa. Demanem que, si no és el cas, es pugui exceptuar la pràctica esportiva federada per garantir la normalitat esportiva al país», va reblar.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- ‘Tot el camp és un clam...’
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família convidarà el pròxim Papa a Barcelona el juny del 2026 pel centenari de Gaudí
- ELS LESIONATS DEL BARÇA Lewandowski s’allunya de la Copa i Ter Stegen «ja està llest» per reaparèixer
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Llars espanyoles Tornen els plats de Duralex: un conegut supermercat ven la clàssica vaixella amb nous dissenys
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho