ESTRENA AL CAIRE
Els ‘Hispanos’ pateixen una apagada i cedeixen un punt en el seu debut en el Mundial davant el Brasil
Espanya s’encalla en atac i malgasta una renda de cinc gols davant un equip amb moltes baixes per Covid, entre aquestes, la del blaugrana Petrus
Aquest diumenge, segon partit contra Polònia (20.30 h. TDP)

Els ‘Hispanos’ comencen amb dubtes el Mundial d’handbol d’Egipte. La selecció espanyola, vigent campiona d’Europa, ha empatat aquest divendres en el seu debut (29-29) davant un Brasil llastat pel coronavirus, però que conserva els fonaments assentats allà en les seves dues etapes com a seleccionador de Jordi Ribera. Espanya tenia el partit a la butxaca cap a la segona meitat, però va patir una apagada en atac que va permetre als campions de Sud-amèrica aspirar fins i tot al triomf.
No és un Mundial normal i una prova d’això han sigut aquest mateix divendres les dificultats de l’Argentina davant el Congo i la derrota de Croàcia davant l’olímpica Japó. No haurà partit fàcil en un torneig estrany, sense públic i amb l’amenaça de la Covid molt present. Tant que aquest mateix divendres la federació internacional ha decretat que els controls PCR passen a ser diaris.
Primera apagada
La Covid ha deixat el Brasil sense el seu seleccionador, sense quatre tècnics més i sense quatre jugadors, entre ells, el seu gran estendard, el blaugrana Thiagus Petrus. Malgrat això, la selecció ‘verdeamarela’ ha sumit en els dubtes Espanya en l’inici del partit. Espanya ha necessitat set minuts i mig per anotar, amb poca fluïdesa en atac i apocada davant un espectacular Da Rosa, que ha firmat el 86% de parades en els primers 11 minuts (1-4). Una apagada que es repetiria en el tram final i que costaria un punt.
Aquest primer tram, minuts de poc moviment del tempteig, ha canviat radicalment quan Espanya ha passat del 6-0 al 5-1. El partit ha entrat en una dinàmica totalment diferent, amb Gonzalo Pérez de Vargas entrant per fi en acció, parant i podent llançar per sumar amb facilitat, i Enterríos liderant els ‘Hispanos’ fins a anar-se’n al descans amb avantatge. Espanya corria, el marcador es movia ràpid i l’avantatge anava creixent.
Cañellas encarrila el xoc
Uns magistrals minuts de Cañellas han impulsat Espanya fins a aconseguir una renda de cinc gols (21-16) que semblava capaç de mantenir fins al final, pensant, a més, que el Brasil no trobaria a la seva banqueta el refresc que sí que tindrien els ‘Hispanos’.
Notícies relacionadesPerò, no. Després del 24-18 (m. 39) Espanya s’ha encallat en atac i 8 minuts més sense anotar, combinats amb exclusions encavalcades de Viran Morros i Cañellas, han donat ales al conjunt sud-americà, que ha vist la seva oportunitat. La il·lusió brasilera s’ha obert pas entre els dubtes de la campiona europea i els últims minuts s’han jugat a cara o creu.
Empat i gràcies
Pérez de Vargas ha emergit sota els pals, però sense rèplica per part dels seus companys en atac. El Brasil s’ha avançat a mig minut del final i, després del temps mort sol·licitat per Ribera, Entrerius ha salvat en l’última jugada un empat que a priori no afecta les opcions dels ‘Hispanos’ en el Mundial (aquest diumenge, segon partit contra Polònia), però que resulta poc després d’haver tingut dominat el partit.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- Criança El pediatre Carlos González explica la importància de la dependència emocional amb els fills: "Tots tenim una dependència dels nostres pares..."