ESPANYA 35 – 29 FRANÇA
Els Hispans es llueixen davant França i es pengen el bronze en el Mundial d’handbol
Un imperial Alex Dujshebaev i un Rodrigo Corrales excels a la porteria impulsen el triomf d’Espanya

L’handbol no deixa de donar alegries a Espanya. Els Hispans han aconseguit aquest diumenge el bronze en el Mundial d’Egipte al derrotar França a la final de consolació (35-29) liderada per un imperial Alex Dujshebaev i un Rodrigo Corrales excels a la porteria. La selecció de Jordi Ribera s’ha refet de la dolorosa derrota a semifinals contra Dinamarca de divendres i ha dominat tot el partit a ‘les Experts’ per penjar-se el seu quart metall en uns mundials (or el 2005 i el 2013 i bronze el 2011 i el 2021).
Els Hispans van sortir com un remolí a buscar el bronze, amb un parcial de 4-0 de sortida comandat per un estel·lar Dujshebaev i un encertadíssim Corrales, ajudat en dues ocasions per la fusta, enemiga espanyola a les semifinals, però aliada en aquesta arrencada de la final de consolació.
França va necessitar cinc minuts i mig per fer el primer gol i Espanya va acumular una renda de 7-2 que li va permetre gestionar amb calma els moments més complicats. Ribera va asseure els 15 minuts Alex Dujshebaev, el millor fins aleshores, mentre Corrales feia la vida impossible a un Dika Mem tocat, a qui el seleccionador francès, Guillaume Gille, va mirar d’administrar (no va sortir d’inici), però que tampoc va brillar els minuts que va estar a la pista.
Els Hispans van fallar dos llançaments des dels 7 metres i això va fer creure a ‘les Experts’ en les seves opcions de bronze. Espanya es va encallar en atac i la selecció gal·la va arribar a posar-se a dos (14-12). Gonzalo Pérez de Vargas es va estrenar en el partit per aturar un penal i un gol d’Alex Dujshebaev sobre la botzina, llançant entre les cames de Vincent Gérard, va enviar els Hispans al descans amb un avantatge de tres gols (16-13).
Els pitjors moments
Notícies relacionadesFrança arribava tocada, amb baixes importantíssimes (sobre tot Nikola Kabaratic i Timothey N’Guessan), però no estava morta. La selecció més premiada de la història (sis vegades campiona del món, tres ors europeus i dos títols olímpics) no pensava tirar la tovallola. Va sortir a guanyar a la segona meitat i en un moment es va posar a un gol (16-15).
Però Espanya no va notar el cop. Tenia clar el seu guió i el va continuar interpretant amb molta fe. Va ajudar una altíssima efectivitat en atac i dos gols consecutius de Dani Dushebaev que van obrir una altra vegada una bretxa que ja no es tancaria. Un parcial de 0-3 de França (26-23) va ser l’última escomesa dels ‘bleus’, en un tram de partit jugat a una velocitat de vertigen, potser més del que Espanya necessitava donat l’avantatge al marcador. En qualsevol cas, el capità Raúl Entrerríos es va sumar al festival anotador i Corrales va tornar a destapar el pot de les essències per a, després d’un altre gol del més gran dels germans Dujshebaev, aconseguir una màxima diferència de 7 gols (32-25) que deixava els Hispans amb el bronze a la butxaca.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe