Duel a Vallecas
Rayo i Espanyol, de Segona a la noblesa
L’equip periquito persegueix la seva primera victòria com a visitant davant el millor local de la Lliga.
El club de Vallecas va tombar els blanc-i-blaus en els dos partits del curs passat

En un any ha canviat molt la vida per a tots dos. La temporada passada, Espanyol i Rayo Vallecano anaven per Segona Divisió amb el somni de tornar al més aviat possible a l’elit. El club periquito va ser el primer d’aconseguir-ho com a campió de la categoria, mentre el quadro madrileny va culminar l’ascens a la final del ‘play-off’ davant el Girona. El duel d’aquest diumenge l’afronten des de l’optimisme i la il·lusió. Han passat de Segona a la noblesa, de baixar un esglaó a somiar amb Europa. De vegades, la bona feina té recompensa.
🎙️ Vicente Moreno: "Hem de fer moltes coses bé, el Rayo té uns números extraordinaris a casa. És un partit motivant. Pensem a guanyar, anem amb aquesta idea"#RCDE | #RayoEspanyol pic.twitter.com/uFrMGWDPVz
— RCD Espanyol de Barcelona (@RCDEspanyol) 4 de diciembre de 2021
Per Primera transiten els periquitos i els de Vallecas amb el segell del bon futbol. El Rayo és el millor local de la Lliga amb sis victòries i un empat en set partits al seu humil estadi, un balanç impressionant per a un acabat d’ascendir. El Barça ja es va estavellar al recinte del carrer del Payaso Fofó, on l’Espanyol perseguirà el seu primer triomf lluny de Cornellà. Aquesta és l’única taca de la trajectòria blanc-i-blava en el seu retorn a l’elit. A casa rendeix i intimida; a fora s’esvaeix. Només suma tres punts (tres empats) de 21 possibles.
El toc d’Iraola
Notícies relacionadesEl record de la temporada passada no convida a ser gaire optimistes. El Rayo se li va entravessar a un Espanyol dominant en la categoria. Va caure a Vallecas (1-0) amb un gol d’Isi Palazón en el minut 88 el 18 d’octubre del 2020 i va repetir desgràcia al RCDE Stadium el 31 de gener del 2021 després d’una remuntada segellada per Álvaro García (2-3). Els dos golejadors continuen al quadro de Vallecas, que manté el seu bloc i filosofia amb Iraola al capdavant, un tècnic que està desenvolupant una tasca tan valuosa com la de Vicente Moreno a la banqueta periquita.
🎙️ Vicente Moreno: "Tenim un repte important i maco. Estem amb ganes d'afrontar-lo i guanyar-lo"#RCDE | #RayoEspanyol pic.twitter.com/l8NDqwZVbs
— RCD Espanyol de Barcelona (@RCDEspanyol) 4 de diciembre de 2021
Ubicat a la sisena plaça amb el pressupost més baix de la categoria (12 milions d’euros), el club de Vallecas és la sensació del campionat. «Som equips semblants. El Rayo té molt bon entrenador i una bona dinàmica. És un partit motivant, important i bonic, al qual donem molt valor», va reflexionar Vicente Moreno. En els periquitos no faltarà Raúl de Tomas, que suma set gols a la Lliga, però només un fora de casa.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors