«VENDA HISTÒRICA»
La Lliga ven els drets televisius a Movistar i DAZN per 4.950 milions (2022-2027)
La Lliga de Futbol Professional (LFP) ha anunciat «la venda històrica» dels drets televisius per 4.950 milions d’euros per als cinc pròxims anys. Movistar i DAZN són els operadors audiovisuals adjudicataris, tot i que la LaLiga no ha informat la quantitat que pagarà a cada un per aquest acord que arrenca en la temporada 2022-23 i expira en la 2026-27.
A partir de la temporada vinent, Movistar emetrà cinc partits per jornada i DAZN els cinc restants en un model nou de venda de drets televisius. A més, Movistar, segons aquest acord, es reserva emetre tres jornades completes del campionat de Lliga.
«Això suposa un petit augment dels ingressos audiovisuals respecte als lots equivalents en el cicle anterior», ha indicat l’organisme que presideix Javier Tebas, tot i que no ha volgut precisar en què consisteix aquest augment. Es tracta d’un 1% més respecte a l’anterior acord que tenia en exclusiva Movistar.
L’alleujament de Tebas
Ara, en canvi, LaLiga s’aboca a un escenari nou, alleujada perquè, com indica en el comunicat oficial, «ha aconseguit mantenir els ingressos audiovisuals, en un context en el qual la majoria de les grans lligues europees han tocat sostre i estan reduint els seus ingressos en els últims cicles i en el qual molts experts del sector auguraven importants decreixements».
Nota informativa: #LaLiga consigue una venta histórica de TV para los clubes y los aficionados del fútbol español.
— LaLiga (@LaLiga) 13 de diciembre de 2021
Ha contribuït, a més, que «les ofertes siguin a cinc anys, contribuint a una estabilitat a mitjà termini més gran i crea una certesa més gran entre els adjudicataris per invertir en el contingut», segons LaLiga, qui precisa que «el nombre d’ofertes rebudes ha sigut molt elevat».
No ha volgut, no obstant, revelar qui més ha competit pels drets televisius de la Lliga, que a partir de la temporada vinent compartiran Movistar i DAZN. «Els resultats d’aquest acord tenen una configuració disruptiva, en el que han aparegut en escena actors amb un model de distribució que s’adapta a la realitat del mercat audiovisual i digital actual provocant una millor distribució del contingut i facilitant així un accés més gran a l’emoció del futbol per part dels aficionats», remarca el comunicat difós per la LFP.
Queden lots pendents
«LaLiga se sent satisfeta de continuar la seva relació contractual amb Telefónica com a partner d’una important part dels seus drets audiovisuals i dona la benvinguda a DAZN, l’operador mundial més gran d’OTTs d’esport, a la nostra competició, esperant que entre tots aconseguim continuar fent créixer el futbol professional espanyol», assegura en la nota on anuncia aquest acord.
Notícies relacionadesFalten encara diversos «lots pendents d’adjudicació, corresponents a la Lliga SmartBank, el canal Horeca i el partit en obert», que sortiran a concurs previsiblement entre febrer i març del 2022».
LaLiga es felicita perquè ha aconseguit mantenir, amb aquest acord de 4.950 milions d’euros, el nivell d’ingressos pels drets televisius en un moment de crisi econòmica per la pandèmia, que ha provocat que en altres països aquests pactes amb els operadors hagin descendit.
- Informe de l’OCDE Espanya, entre els sis països on els fons de pensions es desinflen
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
-
- ACCIDENT MORTAL L'autocar sinistrat a França circulava amb la ITV caducada
- Estrena a TV3 ‘Et faran un home’ relata les vexacions sofertes en la mili