Setge a la pirateria
Els creadors de Roja Directa seran jutjats i s’enfronten a un màxim de sis anys de presó
El jutge obliga l’administrador del portal pirata a abonar una fiança de 4 milions d’euros i sol·licita el bloqueig de la web
Se’ls acusa de violar la propietat intel·lectual i de beneficiar-se amb activitat il·lícita al redirigir el trànsit a cases d’apostes

Cop a la pirateria futbolística. El creador del portal rojadirecta.com, Igor Seoane, i els seus col·laboradors seran jutjats per haver violat de manera continuada la propietat intel·lectual i haurà de pagar una fiança de 4 milions d’euros o fer front a l’embargament dels seus béns.
El jutjat d’Instrucció 1 de la Corunya ha donat per tancada la seva investigació del cas i ha ordenat l’obertura d’un judici oral a l’apreciar possibles delictes per part de l’administrador del portal pirata, de la seva societat Puerto 80 Projects i de cinc acusats més. El portal és acusat de violar les lleis de propietat intel·lectual al funcionar com a agregador d’enllaços a webs il·legals on es retransmeten tota mena d’esdeveniments esportius.
El jutge també els acusa d’haver-se lucrat amb aquesta activitat il·lícita, ja que s’estima que facturaven fins a un milió d’euros mensuals en publicitat, a més del que obtenien amb comissions per desviar part del seu trànsit a pàgines webs d’apostes. Així, assenyala l’«especial transcendència econòmica» dels guanys obtinguts i dels perjudicis causats. Seoane ja va ser detingut el 2016 després d’haver ingressat als seus comptes bancaris uns 11 milions d’euros. Això va portar el jutge a ordenar el bloqueig dels seus comptes, així com 15 més dels seus col·laboradors.
L’Audiència Provincial de la Corunya haurà de fixar ara una data per al judici contra els responsables del popular portal web. A més de Seonae també seran jutjats quatre col·laboradors més, als quals també s’apunta per aquestes activitats il·lícites, i a un cinquè acusat per haver facilitat l’accés a serveis de radiodifusió sense autorització prèvia.
Fins a sis anys de presó
Notícies relacionadesEl fiscal sol·licita quatre anys de presó per al creador de Roja Directa i penes de dos anys i tres mesos per als altres acusats, així com el cessament del portal. En la seva acusació també s’ordena als prestadors del servei web el bloqueig de la transmissió, de l’allotjament de dades i l’accés a les xarxes de telecomunicacions.
Per la seva banda, l’acusació particular encapçalada per LaLiga i Mediapro van més enllà i demanen sis anys de presó per a Seoane, una multa de més de sis milions d’euros i la dissolució de la seva societat, Puerto 80 Projects. Fa gairebé sis anys que les dues parts exigeixen el tancament del portal pirata.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Filtració d’informació Trump reitera el suport a Hegseth després de l’escàndol d’un segon xat
- Guerra a l’est d’Europa Rússia reprèn els combats i posa més traves a la treva anhelada pels EUA
- El conflicte del Pròxim Orient Un ministre israelià veu més important acabar amb Hamàs que salvar ostatges
- Tribunal Suprem. Apel·lació La justícia avalua permetre l’entrada de premsa a Gaza
- El PP es mostra reticent a recolzar el decret d’ajuda a les empreses