ACTUALITAT BLANC-I-BLAVA
Raúl de Tomás: «De vegades s’oblida d’on venim»
El davanter de l’Espanyol considera el derbi de diumenge com «una oportunitat» de canviar la dinàmica de l’equip

El davanter de l’Espanyol Raúl de Tomás va afirmar aquest dijous en roda de premsa que el derbi és «una oportunitat» per a l’equip blanc-i-blau i va recordar que el Barcelona «no va estar còmode» en el partit d’anada. Espanyol i Barça es veuen les cares en dinàmiques diferents aquest diumenge a les 21.00 hores.
El futbolista madrileny, després de l’entrenament a la Ciutat Esportiva Dani Jarque, va insistir en la unitat del vestidor i va remarcar que el grup és «conscient del rival que té al davant». «¿Per què no canviar la dinàmica contra un equip com el Barcelona?», va comentar.
Preguntat per la polèmica arbitral de l’anada, amb un penal de l’uruguaià Leandro Cabrera, defensa blanc-i-blau sobre el blaugrana Memphis Depay, RDT confia que no es repeteixin aquests episodis: «Va ser molt rigorós. Espero que en aquest partit els protagonistes siguem els jugadors».
De fet, l’atacant es va referir llavors a aquesta pena màxima com «d’acudit», una expressió que no va repetir en la roda de premsa d’aquest migdia. «Tant de bo que no hi hagi cap acció com la que hi va haver al seu camp. Desitjo la més gran de les sorts a l’àrbitre», va afegir.
«S’ha de ser positiu»
Raúl de Tomás va rebutjar qualsevol alarmisme després dels últims mals resultats de l’equip: «S’ha de ser positiu. Hi ha partits en els quals no traiem el resultat que volem i som aquí per canviar-ho. Ara tenim una oportunitat de fer-ho».
L’exigència de l’afició no inquieta l’atacant, al contrari. «És bo que la gent ens pressioni perquè no deixem de fer les coses bé. Sabem el que volen els seguidors», va reflexionar el màxim realitzador blanc-i-blau.
El madrileny va afirmar que és important recordar que l’any passat l’Espanyol estava a Segona: «L’exigència és normal, però també s’ha de ser agraït. Estem en una situació, entre cometes, còmoda. De vegades se’ns oblida d’on venim».
Sobre el futur
Notícies relacionadesEn el pla personal, RDT va recordar que no ha pogut viure un derbi contra el Barcelona a l’RCDE Stadium. El futbolista espera un ambient «bonic» i confia que la grada recolzi l’equip. «Ens ho deixarem tot pels nostres aficionats», va insistir.
El davanter va evitar valorar les informacions que el situaven fora de l’Espanyol en el passat mercat d’hivern. «Prefereixo no parlar d’això. Soc aquí i estic content», va concloure el futbolista madrileny, amb contracte fins al 30 de juny del 2026.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe