LLIGA ENDESA
El Lenovo empata la sèrie amb el Joventut i tot es decidirà a Badalona
Els canaris tornen l'estirada d’orelles a la Penya, i amb un Wiltjer incansable guanyen per 103-76 i igualen els quarts de final

El Lenovo Tenerife s’ha imposat (103-76) aquest diumenge en el Santiago Martín per empatar el ‘play-off’ de quarts de final amb el Joventut. Una altra victòria a casa que intensifica l’agònic duel entre tots dos, que tindrà un últim capítol dimarts a Badalona.
Els canaris, campions de l’Eurocup fa tan sols dues setmanes, van despertar davant la seva afició del trasbals viscut en el primer duel de la sèrie, després de la imponent victòria dels catalans dijous passat (100-68), per la qual cosa van deixar enrere la derrota i van empatar una eliminatòria disputada per les dues parts.
Wiltjer encapçala la victòria dels locals
El Lenovo va sortir al camp amb una gana insaciable i els tenerifencs van fer més punts en un minut i mig que en tot el primer quart del primer assalt a Badalona (7). De fet, el guió tornava a repetir-se, però aquesta vegada la Penya en va sortir damnificada i tan sols va anotar 11 punts en els primers 10 minuts.
Així, els locals van posar terra pel mig, amb un Wiltjer infal·lible, aconseguint 13 punts, dos punts més que la Penya. L’equip de Carles Durán va mirar de resistir la tempesta en el segon quart gràcies a l’encert de Bassas i Tomic, però els locals amb un 9 de 12 en triples van evidenciar la seva superioritat i se’n van anar al descans amb un avantatge de 20 punts (54-34).
🔥 El partido histórico de @kwiltj:
— Liga Endesa (@ACBCOM) 29 de mayo de 2022
4⃣2⃣ de valoración ➡️ Récord de valoración del @CB1939Canarias en #PlayoffLigaEndesa
6⃣ triples ➡️ Iguala récord de T3 del Lenovo Tenerife en #PlayoffLigaEndesa
3⃣7⃣ puntos ➡️ 2ª mejor anotación del @CB1939Canarias en #PlayoffLigaEndesa pic.twitter.com/IhSAHMUZNh
El ritme dels de Txus Vidorreta van dificultar a la Penya les seves opcions per reduir distàncies al marcador, i el Joventut no va acabar d'arrencar en atac. Tomic, Bassas i Feliz van intentar una vegada més posar-se l’equip a l’esquena, aconseguint 39 dels 51 punts en el tercer quart.
No obstant, l’ala pivot canadenc Wiltjer va ser la solució dels locals i va sentenciar el segon assalt dels quarts de final, convertint-se en l’MVP després de la seva actuació, amb 37 punts, el seu millor registre a la Lliga Endesa, i 6 triples, igualant el rècord del conjunt de Tenerife en ‘play-off’.
Notícies relacionadesFinalment, el Lenovo va tornar la moneda al Joventut i va superar els 100 punts a dos minuts de finalitzar el segon duel. Un partit que els locals recordaran per aconseguir el màxim avantatge històric de l’equip en les eliminatòries.
També és històric Marcelinho Huertas, amb 11 assistències, qui ha igualat el rècord dels tenerifencs en aquesta fase –que ja era seu– i es converteix en màxim assistent absolut del ‘play-off’ després de superar Sergio Llull i Juan Carlos Navarro. El tercer i definitiu enfrontament de la sèrie es decidirà aquest dimarts a l’Olímpic. La Penya comptarà amb el factor camp en una eliminatòria oberta per als dos equips, que han arrasat en els seus respectius enfrontaments davant la seva afició.
LENOVO TENERIFE, 103 - JOVENTUT, 76
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors