Futbol femení
Dazn i Gol retransmetran els partits de la Lliga femenina de futbol per televisió
La nova competició es garanteix més de 7 milions d’euros anuals durant les pròximes cinc temporades
Dazn i Mediapro retransmetran durant les cinc pròximes temporades els partits de la Lliga Professional de Futbol Femení (LPFF) després d’haver-hi resultats guanyadors, en segona ronda, del concurs llançat per la nova competició, que arrenca aquest cap de setmana.
L’OTT britànica emetrà els vuit partits que es disputaran en cadascuna de les 30 jornades de la competició, mentre que la productora espanyola n’emetrà un a través de Gol, de manera que es complirà amb l’exigència de la nova llei audiovisual, avançada per EL PERIÓDICO DE ESPAÑA, diari integrant del grup Prensa Ibérica, així com per aquest mitjà.
Dazn paga un import total de 35 milions d’euros, a raó de set milions per cada una de les cinc temporades de durada del contracte, i garanteix la presència d’«entre quatre i sis càmeres» en cada partit, segons destaca la LPFF.
Tots en directe
Malgrat el poc temps entre l’adjudicació i el començament de la Lliga, fonts de la LPFF confirmen a aquest diari que tots els partits seran retransmesos en directe ja des de la primera jornada del campionat. Una cosa que és una fita en si mateixa, ja que fins ara alguns no tenien finestra de retransmissió en directe.
Amb aquest moviment, Dazn reforça la seva aposta estratègica pel mercat del futbol a Espanya, després d’adquirir al desembre un paquet de cinc partits de la Lliga masculina per jornada durant les cinc pròximes temporades. L’OTT afegeix ara el futbol femení a una oferta que també inclou la Premier League, la MotoGP, la Fórmula 1 i l’Eurolliga de bàsquet, entre altres competicions.
Mediapro, per la seva banda, assumeix l’explotació del partit en obert, igual com fa amb el de la Lliga. En els dos casos, l’emissió a través de TDT està blindada per la llei audiovisual, en execució de l’«interès públic» que el Congrés reconeix a les dues competicions.
Posada de llarg
L’adjudicació dels drets de TV es produeix un dia abans de la gala de presentació de la nova competició. Tindrà lloc aquest dimarts al centre de Madrid, amb la presència d’autoritats de l’esport i de la política.
A l’esdeveniment, la LPFF presentarà la seva nova imatge corporativa, incloent-hi la pàgina web (l’actual és provisional per a la publicitat del concurs televisiu, precisament), tot i que no el patrocinador principal que donarà nom al campionat.
Com va informar aquest diari, la LPFF treballa a contrarellotge per tancar tots aquests aspectes, però ja assumia fa setmanes que seria difícil arribar a l’inici del campionat amb un ‘naming’ comercial ja tancat.
Per pal·liar la pressa i també la falta d’estructura inherent a la seva creació recent, la LPFF va arribar a un acord amb la Lliga per cedir-li l’explotació comercial de la competició a canvi de 42 milions d’euros durant cinc anys.
- Informe de l’OCDE Espanya, entre els sis països on els fons de pensions es desinflen
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
- Elena Manzano: "Cal trencar la premissa que Catalunya dona i Extremadura rep"
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- EIX EN TRANSFORMACIÓ Collboni fitxa Joan Oliveras com a president del consell per a la Rambla
- Ucraïna Rutte esquiva la petició d'empara de Zelenski a l'OTAN
- El conflicte del Pròxim Orient El paper de l'aigua en la pau
- mesures de l'executiu La Generalitat mobilitzarà més de 1.000 milions per impulsar els microxips
- Nou pol d’innovació Un mar de ‘start-ups’, innovació i tecnologia
- Mesures de l'Executiu Catalunya comptarà amb més jutges de reforç contra la multireincidència