Medi Ambient
Quant menys contaminaria el PSG viatjant amb tren en lloc d’avió per als seus desplaçaments curts
El director general de la ferroviària francesa SNCF deixa clar per què no valen les rialles de Mbappé i del seu entrenador quan se’ls planteja viatjar en alta velocitat
De les rialles, a les crítiques generalitzades. La recent polèmica generada durant una roda de premsa per la màxima estrella del club París Saint Germain (PSG), Kylian Mbappé, i el seu entrenador, Chistophe Galtier, quan van rebre amb bromes i burles l’oferiment d’un representant de l’empresa ferroviària francesa SNCF, Alain Kraskovitch, perquè els parisencs utilitzessin els seus trens en els desplaçaments curts de l’equip, en lloc de l’habitual avió que fan servir, té un clar perquè des del punt de vista mediambiental.
Kraskovitch va argumentar «seguretat, rapidesa i serveis», per triar el tren com a mitjà de transport i, sobretot, «mobilitat ecològica».
Els desplaçaments en jet privat dels futbolistes del conjunt parisenc a ciutats relativament pròximes a París han suscitat una acalorada controvèrsia al país veí, polèmica que va començar arran de la visita dissabte al camp del Nantes, situada a uns 380 quilòmetres a l’oest de la capital, una distància que pot recórrer-se en tot just dues hores en un tren d’alta velocitat.
Segons el director general de la SNCF, Jean-Pierre Farandou: «Un TGV contamina 80 vegades menys que un avió», una declaració efectuada fa uns mesos quan seguia l’empremta de carboni que deixava el club parisenc en els seus desplaçaments.
- Successió Els fills d’Andic avancen en la gestiódel futur de l’empresa
- La llei reorganitza la justícia i l’expandeix per tot el territori
- L’espanyol més buscat va matar el seu fill d’un tret
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Educació farà una "avaluació emocional" dels professors