Medi Ambient
Quant menys contaminaria el PSG viatjant amb tren en lloc d’avió per als seus desplaçaments curts
El director general de la ferroviària francesa SNCF deixa clar per què no valen les rialles de Mbappé i del seu entrenador quan se’ls planteja viatjar en alta velocitat

De les rialles, a les crítiques generalitzades. La recent polèmica generada durant una roda de premsa per la màxima estrella del club París Saint Germain (PSG), Kylian Mbappé, i el seu entrenador, Chistophe Galtier, quan van rebre amb bromes i burles l’oferiment d’un representant de l’empresa ferroviària francesa SNCF, Alain Kraskovitch, perquè els parisencs utilitzessin els seus trens en els desplaçaments curts de l’equip, en lloc de l’habitual avió que fan servir, té un clar perquè des del punt de vista mediambiental.
Kraskovitch va argumentar «seguretat, rapidesa i serveis», per triar el tren com a mitjà de transport i, sobretot, «mobilitat ecològica».
Els desplaçaments en jet privat dels futbolistes del conjunt parisenc a ciutats relativament pròximes a París han suscitat una acalorada controvèrsia al país veí, polèmica que va començar arran de la visita dissabte al camp del Nantes, situada a uns 380 quilòmetres a l’oest de la capital, una distància que pot recórrer-se en tot just dues hores en un tren d’alta velocitat.
Segons el director general de la SNCF, Jean-Pierre Farandou: «Un TGV contamina 80 vegades menys que un avió», una declaració efectuada fa uns mesos quan seguia l’empremta de carboni que deixava el club parisenc en els seus desplaçaments.
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Predicció meteorològica L’arribada d’una nova borrasca tornarà a portar pluges generalitzades a partir de dimecres
- Seguretat viària Augmenten més d'un 46% els morts a les carreteres catalanes en el primer trimestre de l'any
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu