Fórmula 1
Alpine clama contra la sanció a Alonso
L’asturià va ser sancionat amb 30 segons de penalització per conduir «en condicions insegures». Malgrat haver aconseguit un meritori setè lloc, la sanció el va baixar fins a la 15a posició davant la indignació d’Alpine.
Fernando Alonso, que va córrer el seu millor Gran Premi de la temporada al circuit d’Austin, va veure com primer Stroll i després la FIA, es van encarregar d’engegar-ho tot en orris. Després del tremend ensurt que es va emportar al xocar amb el cotxe d’ocasió Stroll i ‘volar’ sobre la pista americana, l’asturià va ser sancionat al finalitzar la carrera per «conduir en condicions insegures».
L’escuderia Haas va denunciar davant la FIA que, després de l’accident, l’Alpine d’Alonso va seguir sense un retrovisor, que es considera una inseguretat i per la qual cosa se li va imposar una sanció de 30 segons, que el baixava de la prodigiosa setena posició aconseguida en carrera, fins a la 15a, fora dels punts.
Reacció immediata
La direcció d’Alpine es va defensar apuntant que la reclamació havia sigut en primer lloc fora de temps i va argumentar també que en altres ocasions similars que va patir el seu pilot, no s’havien imposat sancions en el passat. Per exemple, els cotxes de Lewis Hamilton i Charles Leclerc van patir danys similars en el Gran Premi del Japó del 2019 i no van ser sancionats.
Els arguments de l’escuderia francesa van ser desestimats per la FIA, i van generar la indignació que van reflectir a les seves xarxes socials. «L’equip BWT Alpine F1 està decebut», apuntaven entre altres afirmacions d’un comunicat que mostrava el malestar de l’escuderia.
Sense accionar la bandera
«L’equip va actuar de manera correcta i va considerar que el cotxe es va mantenir estructuralment segur després de l’incident de Fernando amb Lance Stroll a la volta 22 de la carrera amb el mirall retrovisor lateral dret desprès del xassís com a resultat dels desperfectes de l’accident causat per Stroll».
Notícies relacionades«La FIA té dret a treure bandera negra i taronja a un cotxe durant la carrera si el considera insegur i, en aquesta ocasió, va avaluar el cotxe i va decidir no accionar la bandera. A més, després de la carrera, el delegat tècnic de la FIA va considerar que el cotxe era legal».
«La protesta no hauria d’haver sigut acceptada i, per tant, la sanció s’ha de considerar invàlida. Com a resultat d’aquest punt, l’equip va protestar per l’admissibilitat de la queixa original del Haas F1 Team», va puntualitzar el comunicat.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia