La indústria de l’esport
El gran repte de monetitzar el futbol femení
El futbol femení ha arrencat aquest any la seva primera temporada amb la condició de professional. Tot un desafiament que s’inicia amb una inversió publicoprivada de 13,3 milions d’euros anuals entre el Govern perquè es potenciïn estructures, Dazn-Mediapro per garantir una finestra audiovisual i LaLiga, que ha assumit el repte de la comercialització.
Les bases estan establertes i només falta conèixer quant més està disposat a destinar l’aficionat com a consumidor de la prestigiosa Finetwork Lliga F o la Women’s Champions League. Juntament amb les audiències, els ingressos per taquilla seran l’autèntic termòmetre del creixement del futfem com a producte d’entreteniment.
Per diferents raons. La inversió canalitzada a través del Consell Superior d’Esports (CSD) no busca cap tipus de retorn i té un clar component de promoció, mentre que televisions i patrocinadors inverteixen amb una barreja entre convenciment que això tindrà un retorn positiu i convicció que és el moment de recolzar el desenvolupament de les disciplines.
L’aficionat corrent
Per contra, un aficionat corrent només comprarà abonaments, entrades o marxandatge si realment n’està convençut. I aquí cobra moltíssima importància com a laboratori de proves el moviment estratègic del FC Barcelona amb la Champions. El club ha apostat novament perquè els partits que disputi aquesta temporada contra el FC Bayern i el FC Rosengard passin de l’Estadi Johan Cruyff a l’Spotify Camp Nou.
Això sí, amb un canvi substancial. La temporada passada es van batre tots els rècords mundials d’assistència al futbol femení a l’estadi blaugrana amb 91.648 espectadors, però aquesta fita es va produir perquè ningú va haver de pagar per l’entrada. Aquesta vegada no serà així. Les entrades que s’han posat a la venda tenen un preu simbòlic d’entre 6 i 26 euros, ni de lluny ajustat al seu valor real, però un ‘stopper’ econòmic suficient per mesurar el grau de maduresa del futbol femení com a negoci. Només omplint la meitat dels seients del Camp Nou, la recaptació podria situar-se en més de 600.000 euros.
La facturació
Notícies relacionadesDe moment, els partits del Barcelona al canal de Dazn a Youtube s’acosten i fins i tot superen les 100.000 reproduccions, mentre que en els partits com a local no està aconseguint arribar al ple.
Segons el pressupost per a la temporada 2022-2023, la junta directiva de Joan Laporta confia que la secció sigui capaç de facturar 1,99 milions d’euros per taquilla, i complir aquesta xifra exigeix passar per la resposta del públic. O, més aviat, que passi per caixa.
El Madrid aposta per la restauració de luxe
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.