Política esportiva
El Govern invertirà 200 milions en cinc anys per millorar els equipaments esportius
El president Aragonès presenta el projecte ‘Més esport, més país’, que vol ser un punt d’inflexió després d’una dècada sense inversió en instal·lacions

Amb la solemnitat de les grans ocasions. Així ha presentat aquesta tarda a l’INEFC de Montjuïc un projecte de cinc anys que contempla una inversió de 200 milions per a la millora dels equipaments esportius de tot Catalunya. La nòmina d’alguns intervinents explica per si sola aquesta solemnitat de la posada en escena del pla ‘Més esport, més país’: la consellera de Presidència, Laura Vilagrà; la secretària general de l’Esport, Anna Caula; el secretari de Governs Locals i de Relacions amb l’Aran, David Rodríguez, i el mateix president Pere Aragonès per tancar l’acte. Tot en un auditori amb 200 persones entre joves esportistes i representants del món local i esportiu. Entre ells també han participat a l’acte l’alcalde de Palau-Solità i de Plegamans, Oriol Lozano, la jugadora de corfbol Nora Hendrikse i la directora tècnica del Barça de bàsquet femení, Núria Martínez.
El projecte vol donar resposta a una dècada amb dèficit d’inversions per emprendre «una posada al dia sense precedents», segons Aragonès. La línia d’ajudes es mourà tant en la millora de les instal·lacions i equipaments actuals com en la construcció de nous per pal·liar carències. «És un punt d’inflexió per al creixement de la pràctica esportiva», va remarcar el president. ‘Més esport, més país’ arriba amb l’objectiu de «potenciar tots els esports, per a tothom i a tot el territori», va afegir. Com «un projecte estratègic, amb un abans i un després», ho ha definit la consellera Vilagrà, qui ha recordat també que s’ha declarat l’esport i l’activitat física «un bé essencial».
El projecte té diverses línies d’actuació que van des de l’actuació a nivell local, a nivell comarcal, també en equipaments singulars i un finançament a través de l’Institut Català de Finances (ICF) per recolzar entitats sense ànim de lucre com federacions i clubs. En aquest sentit, hi haurà una línia per als 591 pobles de Catalunya amb menys de 2.000 habitants que contemplarà el finançament del 90%-95% de les actuacions. En la resta, la inversió es farà a través d’un finançament que anirà del 70% al 85%.
Notícies relacionadesCaula, per la seva banda, va apuntar que el projecte ha de servir perquè Catalunya torni a ser líder en «instal·lacions sostenibles, innovadores i pràctiques», amb la idea de la potenciació d’un esport circular, «en què l’elit sigui un mirall per als menors».
El projecte del Govern també vol respondre a noves realitats com són l’auge inqüestionable de l’esport femení, la necessitat de donar sortida a la pràctica esportiva a persones amb minusvalideses i també a aquests esports menys coneguts, o singulars, que s’estan fent un lloc.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe