FUTBOL
L’Audiència de Barcelona confirma absoldre Sandro Rosell de frau a Hisenda

L’Audiència de Barcelona ha confirmat la sentència del Jutjat Penal 3 que el setembre del 2022 va absoldre l’expresident del FC Barcelona Sandro Rosell després de jutjar-lo per defraudar suposadament 230.296 euros a Hisenda en la seva declaració del 2012.
La sentència, consultada per Europa Press aquest dimarts, desestima el recurs que la fiscalia i l’Advocacia de l’Estat van presentar contra la primera sentència.
A diferència del que al·legaven les acusacions, el tribunal considera que la primera sentència està prou argumentada partint de les proves que es van aportar en el judici.
Primera sentència validada
L’Audiència descarta, com ja va fer la primera jutge, l’acusació de la fiscalia sobre Rosell, segons la qual va utilitzar una empresa unipersonal, TOC, per facturar activitats personals, suposadament simulant treballar a través d’una societat i no a títol personal per aconseguir una tributació més favorable.
El tribunal descarta aquesta suposada simulació i valida la primera sentència, que va constatar que TOC sí que va tenir una intervenció real en l’activitat professional que Rosell va facturar, que era principalment de consultoria i assessoria.
Els magistrats donen per bo l’avís de la primera jutge respecte que «no es pot considerar com a supòsit de simulació la interposició de societats en tot cas» i validen que TOC va prestar uns serveis reals, els va facturar, els va cobrar i els va incloure en la declaració de l’impost de societats.
Petició de dos anys
Per aquesta causa, la fiscalia va demanar per a Rosell una condemna de dos anys i nou mesos de presó, i durant el judici el seu advocat, Pau Molins, va atribuir la causa judicial a la «persecució» arran de l’operació Catalunya i la causa per la qual finalment va ser absolt a l’Audiència Nacional.
Notícies relacionadesEn la sentència ara confirmada, la jutge esmenta «les lamentables conseqüències negatives que aquell procediment va provocar en la persona de Rosell, que són evidents, no només per la situació personal de privació de llibertat que va patir, tot i que finalment va ser absolt» després de 21 mesos en presó provisional.
No obstant, la jutge adverteix que «això ni li confereix un halo d’impunitat en relació amb altres fets diferents, ni l’eximeix de quedar sotmès a altres procediments, sense que d’això pugui deduir-se una actuació irregular per part de l’Agència Tributària», després de constatar que, pel que sembla de la defensa, les inspeccions que van iniciar la causa es van obrir per evitar que en prescriguessin d’altres de més antigues.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Dolor i ràbia entre els familiars "Els tenien treballant en una ratera"
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries
- Jornades de maig El Cercle proposa "despertar" Europa davant els reptes globals
- Caiguda de les quotes L’euríbor s’assenta en el 2,4% però continua abaratint les hipoteques
- Sentència del TSJC El PP exigeix el cessament de Montero per "atacar" la justícia en el cas Alves