MUNDIAL DE MOTOGP
Márquez decideix posar-se a prova, ficant-se a la gola del llop de Ducati
El vuit vegades campió del món anuncia, amb el vistiplau d’Honda, la marca de tota la seva vida, que no complirà, en el 2024, el contracte que encara li quedava
Tot sembla indicar que el pilot de Cervera (Lleida) formarà parella, de nou, amb el seu germà Àlex, a l’equip ‘satèl·lit’ de Ducati, dirigit per la viuda de Gresini
«Tots tenim el cor partit, em jugo una mà que ell també, bé, ell és el primer que està destrossat, molt afectat, a ningú li agrada prendre una decisió així. Però aquestes coses passen en la vida. Hi ha moments que els nostres camins es creuen i Marc Márquez ha decidit que Honda no pot oferir-li, l’any que ve, una moto competitiva, ja no guanyadora, una moto que el posi a prova i ha decidit canviar d’equip i de marca per saber, per comprovar, per experimentar, per esbrinar, amb una moto de veritat, amb una autèntica moto de carreres, si encara pot lluitar, de nou, pel títol mundial de MotoGP».
Aquest és el resum de l’esdevingut en els últims quatre mesos. Aquesta és l’autèntica realitat de l’ocorregut. Després d’11 anys de matrimoni, un domini total en la categoria, trencar, en el 2013, tots els rècords de precocitat de la màxima categoria, conquistar 6 títols mundials, 59 victòries (de moment), 110 podis i 64 ‘pole positions’, Honda i MM93 han fet un comunicat conjunt en el qual demostren, com els bons i fructífers matrimonis, haver disfrutat del camí i se separen desitjant-se la millor de les sorts que, en realitat, és un futur incert, molt incert, per als dos protagonistes del divorci.
Divorci dolorós
Honda, que seguirà unida cent per cent a Repsol l’any del seu 30 aniversari (2024) i en la temporada en què entren en competició els biocombustibles Repsol, es queda sense el seu millor campió i, no només això, sense l’únic pilot que sap pilotar aquesta endimoniada i ja poc competitiva Honda RC213V i li haurà de buscar substitut ¡ja! I Márquez, no ens enganyem i ell és el que millor ho sap, es fica a la gola del llop perquè el seu més que segur fitxatge, per només un any, el que li quedava amb l’equip oficial Repsol Honda, per l’equip Gresini Racing Ducati està envoltat de dubte i incertesa.
Al seu dia, Ducati Corse, l’equip oficial de la firma de Borgo Panigale, ni tan sols es va plantejar fitxar Márquez, el va menysprear i, ara, de la mà d’una escuderia client, el ‘team’ de Nadia Padovani, viuda de Gresini i un dels equips més modestos i pobres del pàdoc de MotoGP, és a dir, el quart equip de Ducati per darrere de l’oficial, del Primera Pramac de Jorge Martín i el que és propietat de Valentino Rossi, l’ha d’acceptar en l’estructura de la fàbrica de Bordo Panigale.
La cosa es complica per als dos, per descomptat. Honda, que, en teoria, fruit de la moguda generada per Márquez està provocant una revolució en el si del seu departament de competició (HRC) que, de moment, no ha servit, malgrat les gestions desesperades i la desolació que ha patit Alberto Puig, Team Manager del seu equip oficial, no ha pogut convèncer Márquez que es quedés. I MM93 creu que, de moment, amb el que té i li ofereix Honda, en aquests moments, no creu que tindrà una moto guanyadora el 2024 i per això mira de buscar-se la vida en un altre equip, amb una moto guanyadora, tot i que l’any que ve haurà de córrer, a tot estirar, amb la ‘Desmosedici’ d’aquest any, no amb la futura 2024.
Marc Márquez en una de les seves típiques plegades amb la seva Honda. /
Quan, el 10 de setembre passat, des de Misano, EL PERIÓDICO anunciava que Márquez preparava un «es queda» per explicar que compliria l’any de contracte que li resta amb la firma alada (2024), tot semblava indicar que així seria. És més, l’entorn del vuit vegades campió del món va rebre la notícia amb un breu ‘of the record’: «La informació és coherent, totalment coherent». I és que, en aquell moment, Márquez creia que Honda podria complir els seus compromisos centrats, principalment, en el fitxatge de diversos enginyers europeus, començant pel guru de Ducati, Gigi Dall’Igna, que, per segona vegada en els dos últims anys, ha tornat a descartar finalment la marca japonesa.
A partir d’allà i després de comprovar que el primer ‘proto’ 2024 d’Honda era en realitat una lleugera modificació, de nou, de l’actual i escassament competitiva RC213V, Márquez va començar seriosament a donar-li voltes a l’adeu. Hi va haver un punt que el va fer dubtar si anunciar-ho després del test d’Itàlia i va ser que Alberto Puig li va demanar que, en cas d’existir la possibilitat de deixar Honda, primer, ho havia de dir a la cara als capitostos d’Honda, que li havien respectat el seu contracte milionari durant els tres últims anys, fins i tot quan es va passar més de mig contracte sense córrer.
Márquez va veure lògic dir-ho primer als caps japonesos però, ni tan sols després de la reunió que va mantenir amb la cúspide d’Honda, dissabte passat, a Motegi, va provocar una resposta immediata del pilot català, ja que fins ahir a la nit, poques hores abans que es complís l’ultimàtum ofert pel Japó (demà), el pilot de Cervera (Lleida) no ha obert la boca i avui ha aparegut el comunicat conjunt.
Dubtes sobre el canvi
El dolor, insisteixo, és profund a Honda, tot i que molts creuen que els caps japonesos mai es van asseure davant Márquez i li van demanar «digue’ns el que necessites», no fent cas en cap moment a Alberto Puig, la seva mà dreta en els circuits, que va ser qui es va passar mesos dient-los que perdrien Marc si no feien una autèntica revolució en el seu departament de carreres. No la van fer i l’han perdut.
Marc Márquez, al gimnàs del complet Red Bull, a Àustria. /
«Una altra cosa és que el salt de Márquez a Ducati, perdó, al Gresini Racing Team, que no és Ducati, per part de Marc, sigui un encert», comenta a EL PERIÓDICO una de les fonts més vàlides de l’equip Repsol Honda. «No ens enganyem, se’n va al quart equip de Ducati, molt per darrere de l’oficial, de Pramac i de VR46. Fa la sensació que a Ducati li encanta tenir Marc però, potser, més per neutralitzar-lo que per donar-li la possibilitat de guanyar el seu setè títol».
I a més tot sembla indicar que Marc no podrà emportar-se al seu nou equip la seva segona família, la seva ‘meva família del circuit’, que són el seu enginyer i amic Santi Hernández, Carlos Griñán, cap de mecànics, Jordi Castellá, el seu mecànic de confiança, Xavi Ortiz, expert en pneumàtics... entre altres raons perquè ells també tenen contracte en vigor amb el ‘team’ Repsol Honda, Gresini ja té tancada la renovació de l’equip tècnic que ara està amb Fabio Di Giannantonio i, per descomptat, els sous que paga Honda no tenen res a veure amb els quals paga Gresini.
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Vivas reclama al PP que negociï amb l’Executiu
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern
- Sánchez es querella contra Aldama per "dret a l’honor"