Schareina il·lusiona en la seva estrena amb Honda al Dakar
El pilot valencià debuta amb victòria en l’exigent pròleg

El Dakar 2024 ja està en marxa. Un exigent pròleg disputat a Al-Ula sobre 27 quilòmetres cronometrats i 130 més d’enllaç va obrir ahir la carrera i va servir per establir l’ordre de sortida de la primera etapa, però sobretot, va començar a posar el focus en els favorits de les diferents categories.
El talentós Tosha Schareina, pilot valencià d’origen alemany, que ha heretat l’Honda oficial de Joan Barreda, va començar amb immillorables sensacions i va ser el més ràpid aquest primer dia d’acció, que tot i que no comptava per a la classificació general, sí que li va permetre triar posició estratègica per avui. De passada, va llançar un primer avís als seus rivals directes, inclosos els seus companys en la poderosa estructura del Monster Energy Team, que compten amb l’última versió de la moto d’Honda, a diferència de l’espanyol.
Schareina va arrencar segon i va marcar la primera referència del dia a l’Aràbia, amb gairebé mig minut de diferència sobre tot un guanyador del Dakar com Sam Sunderland. No es va fer il·lusions, perquè encara quedaven per arribar a meta la majoria dels favorits, com el defensor de la corona, Kevin Benavides, o el vigent campió del món, el seu germà Luciano. Cap va poder batre el valencià, que va treure 12 segons a Daniel Sanders (GasGas) i 19 sobre Ross Branch (Hero), i va deixar a 24 el seu company Adrien van Beveren, quart.
Notícies relacionadesCarlos Sainz, discret
En cotxes, Audi va arrencar al capdavant, però aquesta vegada el protagonisme no va ser per a Carlos Sainz ni Stephane Peterhansel, els seus dos primers espases, que van ser més aviat discrets en el pròleg. El seu company, el suec Mattias Ekströmn va ser qui va portar la veu cantant i va volar a bord del prototip RS Q e-tron impulsat per energia elèctrica, amb què Audi busca fer història en el que previsiblement serà el seu comiat del ral·li. "No hem fet bona feina. El pla era acabar el 15 o així, i la veritat és que no ha sortit bé. Ens hem perdut en una zona i hem parat abans de l’arribada. Ens hem equivocat en un càlcul perquè pensàvem que havíem perdut menys temps", va reconèixer Sainz.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet