El Reial Madrid, Slim i una hotelera filipina poden treure profit del nou GP
L’arribada del ‘gran circ’ a la capital generarà dividends a les empreses propietàries dels terrenys.
La major part del traçat del nou Gran Premi de Fórmula 1 de Madrid s’instal·larà sobre els terrenys de la Institució Firal de Madrid (Ifema), tot i que també s’utilitzaran els carrers actuals del barri de Valdebebas, en un circuit que es considerarà semiurbà. Limitant amb aquestes artèries s’ubiquen nombrosos terrenys en guaret, sense res construït, on els seus propietaris, empreses privades i administracions públiques podrien veure’s beneficiats de la nova parada a Espanya de la competició reina del motor.
El gran afavorit, sens dubte, però també el gran impulsor del projecte, és Ifema, una empresa semipública controlada per la Comunitat i l’Ajuntament de Madrid, la Cambra de Comerç i Indústria i la Fundació Montemadrid, hereva de la primera caixa d’estalvis que es va constituir a Espanya. A més del recorregut que durà a terme entre les diferents naus del macropalau de congressos, en recorrerà els terrenys annexos, que també són propietat de l’entitat i on estava projectada la seva ampliació, finalment aparcada per la pandèmia i, ara, per l’aterratge de l’F1. Entre aquests terres s’inclou l’actual Espacio Mad Cool, el lloc on se celebra cada any un festival de música que està cridat a ser un dels grans protagonistes durant la celebració del gran premi.
L’únic que de manera directa aconseguirà un retorn econòmic per la celebració del GP és Ifema. No obstant, la zona nord i de l’est del nou traçat passarà fregant, entre d’altres, terrenys propietat del Reial Madrid, de Realia, controlada pel magnat mexicà Carlos Slim, o d’una hotelera filipina.
Entre el traçat que ha compartit la fórmula 1 i els terrenys de la Ciutat Esportiva del Reial Madrid hi ha, a l’est, únicament una autovia, l’M-11. En concret, el club blanc suma 1,2 milions de metres quadrats al costat del traçat. La superfície de terreny més enganxada al circuit es troba sense edificar, amb vegetació, però tindrà unes vistes privilegiades a l’asfalt. Just en el punt més pròxim entre el traçat provisional i els terrenys del Madrid s’ubicarà, a l’espera de l’autorització de la FIA, l’entrada a l’únic túnel amb què comptarà el circuit. Per ara és una incògnita si el Reial Madrid es podrà lucrar amb l’esdeveniment, amb la instal·lació de zones per a aficionats o de graderies per disfrutar de la carrera.
També hi ha dos terrenys propietat de Realia, la immobiliària cotitzada i participada majoritàriament pel magnat mexicà Carlos Slim, màxim accionista de Fomento de Construcciones y Contratas. La parcel·la 189-B, amb 12.529 metres quadrats edificables, Realia la valorava en poc més de 10 milions el 2021, mentre que la 189-C, més petita, només compta amb 9.070 metres quadrats edificables. De moment, no es coneix que la companyia tingui cap projecte sobre aquestes.
Finalment, el gran veí del futur GP de Madrid és Hotel 101, una misteriosa cadena hotelera filipina que fa poc va anunciar la compra d’un terreny. El complex hoteler que hi està previst tindrà més de 700 habitacions.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia