convulsió EN EL ‘GRAN CIRC’
Hamilton desbanca Sainz de Ferrari
L’escuderia italiana anuncia el fitxatge de l’heptacampió anglès el 2025 amb l’objectiu de recuperar les seves èpoques de glòria. El pilot madrileny confirma que deixarà l’equip vermell a finals del 2024 i haurà de buscar nou destí
Ho avançava aquest dijous Corriere della Sera i ja és una realitat. El sèptuple campió mundial de Fórmula 1, l’anglès Lewis Hamilton, correrà amb Ferrari a partir del 2025, un moviment que deixa l’espanyol Carlos Sainz fora de la Scuderia després d’haver-se confirmat recentment la renovació de Charles Leclerc a l’equip. L’interès dels de Maranello en el pilot anglès, el fitxatge del qual es va fer oficial ahir a la tarda, va caure com una bomba i va iniciar una prematura silly season a tan sols unes setmanes que comenci la temporada 2024.
Hamilton, de 39 anys, està a Mercedes des del 2013 i el seu contracte no expira fins a finals del 2025. El pilot va firmar la seva renovació junt amb el seu company George Russell l’agost passat i va apaivagar així els rumors que ja llavors auguraven un possible contacte amb l’escuderia italiana. Pel que sembla, un mecanisme inclòs en el seu contracte proporcionava al pilot un subterfugi que li permetia la sortida sense que hagués d’acabar la temporada al·legant que el rendiment dels cotxes no ha sigut l’esperat.
El seu fitxatge en aquest marc temporal posa fi a un rumor que ha sigut alimentat intermitentment des que Hamilton es va estrenar en la Fórmula 1 amb McLaren el 2007 i paral·lelament provoca l’expulsió de l’equip italià de Sainz. "Ferrari i jo no continuarem junts des de finals del 2024. Encara tenim al davant una temporada llarga i, com sempre, ho donaré tot per l’equip i pels tifosi de tot el món. Anunciarem notícies sobre el meu futur quan toqui", va dir l’espanyol en una nota.
Distanciament
Hamilton ocuparà el seu lloc tenint en compte que la setmana passada es va anunciar la renovació del seu actual company, Charles Leclerc, amb un contracte a llarg termini del qual no s’ha especificat la durada. Sobre la renovació de l’espanyol a Ferrari planava un inquietant silenci que va activar totes les alarmes. A punt de començar la temporada en la qual expira el seu contracte amb l’escuderia italiana, ni Ferrari ni Sainz havien deixat anar una sola pista de la seva continuïtat. Una situació que va provocar una ràpida propagació dels rumors de distanciament entre les dues parts que els assessors del pilot espanyol van negar.
El futur de Sainz, l’únic pilot extern a Red Bull que va guanyar una carrera durant el Mundial de l’any passat, serà a partir d’ara tot un interrogant al deslligar-se de Ferrari. Entre els equips als quals podria passar a pertànyer hi figuren l’escuderia Stake, actualment Sauber –un equip que a partir de l2026 passarà a ser Audi–, la mateixa Mercedes (on quedaria, després de la marxa de Hamilton, una plaça vacant) o Aston Martin, l’equip del seu compatriota, el doble campió mundial asturià, Fernando Alonso.
La cadena de televisió Sky Sports va afirmar també ahir que el director de Mercedes, Toto Wolff, informaria l’equip de la confirmada marxa de Hamilton.
Sequera d’èxits
Fa anys que Ferrari pateix una extenuant sequera d’èxits –no guanya un Mundial des de la victòria del finlandès Kimi Raikkonen el 2007– i Hamilton, que aterraria a l’escuderia als 40 anys, sembla ser l’aposta del cap de l’equip, Frédéric Vasseur, per posar-hi remei. El britànic és el pilot amb més victòries (103) i més pole positions (104) i és un dels pocs grans noms de la història de la Fórmula 1 que mai han pilotat per a Ferrari, com Ayrton Senna i Jim Clark.
En aquests últims 16 anys sense títols, l’escuderia italiana no és que hagi deixat de ser competitiva, però simplement el tàndem cotxe-pilot ofert per Red Bull ha sigut millor en el 95% dels grans premis disputats. Aquesta podria ser l’oportunitat de Hamilton d’encaixar de nou amb el seu cotxe, lluitar per l’anhelat vuitè títol mundial i tornar així el llustre a la casa del cavallino rampante presidida per John Elkann.
Notícies relacionadesHamilton va guanyar el seu primer campionat del món amb McLaren l’any 2008, però va abandonar l’equip a finals del 2012 per unir-se a Mercedes, on des d’aleshores ha format l’associació equip-pilot més exitosa de la història de la Fórmula 1, a l’aconseguir un total de 82 victòries.
Malgrat això, les desavinences dels últims dos anys amb la casa alemanya han acabat per provocar un històric gir en la seva carrera, ratificat ahir finalment amb la confirmació del seu fitxatge per l’escuderia italiana. A més del seu descontentament per no haver guanyat una carrera des de finals del 2021, Hamilton ja va deixar clar que Mercedes no li havia fet cas amb la direcció del cotxe el 2022, un desacord que li va fer perdre temps la temporada passada i li va provocar ser clarament inferior als Red Bull i el neerlandès Max Verstappen.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia