FÓRMULA 1
Verstappen s’exhibeix i Sainz i Alonso il·lusionen a Bahrain
«Veient com va Max, 19 pilots ja saben que no seran campions», avisa Alonso
Leclerc (Ferrari) va acabar ahir com el més ràpid, tot i que amb pneumàtics C4, no disponibles per al debut . El neerlandès va ser el millor amb C3 i els espanyols van completar una sòlida pretemporada

Charles Leclerc va liderar la tercera i última jornada de test de pretemporada en el circuit de Bahrain, que la setmana vinent acollirà el primer gran premi de la temporada 2024 de F-1. El temps del pilot monegasc de Ferrari amb el pneumàtic C4 (1:30.322), com també el que va marcar ahir Carlos Sainz (1:29.921), no és significatiu amb vista a la carrera del 2 de març, que no comptarà amb aquest compost extratou de Pirelli. Amb el tou habitual (C3), el més ràpid va ser Max Verstappen, que va acabar quart ahir i ha tornat a demostrar aquesta pretemporada que ell i el seu Red Bull segueixen un pas per davant de la competència.
"El que més m’agrada del nou cotxe, l’RB20, és que el meu equip no ha sigut conservador i ha tornat a superar els límits canviant el concepte", va celebrar Verstappen al final del dia, després d’esprémer al màxim l’assaig i acomiadar-se amb un ritme espectacular en totes les seves tandes de simulació de carrera, sense arribar a provar les gomes ultratoves que van utilitzar els seus rivals. El neerlandès va reafirmar a més el seu liderat a Red Bull, millorant els seus temps amb bastanta més facilitat que el seu company Checo Pérez.
L’SF-24, més predictible
Carlos Sainz i Fernando Alonso també han completat una sòlida pretemporada, sense problemes de fiabilitat i amb moltes voltes realitzades, tot i que el primer sembla partir d’una millor base amb el nou Ferrari. L’SF-24 és un cotxe més predictible i ha resolt definitivament els problemes de degradació del seu antecessor.
A Aston Martin, mentrestant, són més cautelosos. Consideren que han fet un pas endavant amb l’AMR24, però saben que almenys dos dels seus rivals, Red Bull i Ferrari, començaran el curs amb avantatge. La pugna amb Mercedes i McLaren està més equilibrada i, per si de cas, Alonso ja adverteix que "serà difícil repetir el podi de l’any passat en la primera carrera".
Després d’haver liderat la jornada de dijous amb els Pirelli C4, Sainz va tornar al compost tou habitual (C3) en el seu últim matí al volant aquesta pretemporada i va acabar igualment com el més ràpid. La sessió matinal va estar interrompuda per segon dia consecutiu, al deixar-se anar la mateixa tapa de claveguera, a la zona del revolt 11 de Sakhir. Si dijous va ser Leclerc qui va fer malbé el fons pla del seu Ferrari, ahir li va tocar a Pérez.
Bandera vermella
L’incident va provocar la bandera vermella i després d’una llarga pausa, la FIA va anunciar que es reprendria l’acció ja sense temps de descans al migdia i fins al final de la jornada. Els equips van haver d’improvisar així el canvi de torns al volant i a la tarda van sortir a pista, entre d’altres, Verstappen, Leclerc i Alonso per tancar els tests de les seves respectives escuderies.
Amb el crono matinal de Sainz com a referència (1:31.247), Verstappen només va necessitar nou voltes per batre el temps del madrileny amb un registre de 1:31.058 que després va rebaixar successivament. Leclerc va recórrer a l’ultraràpid pneumàtic C4 per posar-se al capdavant de la taula amb una volta en 1:30.409 i va millorar per tancar en 1:30.322.
Notícies relacionadesVerstappen va continuar empenyent i va aconseguir acostar-se a quatre dècimes del monegasc amb el tou convencional, cosa que el situava primer virtualment. Russell, en els últims minuts de la sessió, va completar amb èxit un time attack que el va deixar segon amb el C4, seguit de Zhou amb el mateix compost, relegant Verstappen al quart lloc final. Alonso es va acomiadar com a vuitè i Sainz, un lloc per sota, amb 75 i 71 voltes, respectivament.
En les tandes llargues, el Red Bull es va mostrar com el cotxe més competitiu, amb uns temps molt consistents de Checo Pérez i una nova demostració de força per part de Verstappen. La sentència en la pretemporada la va dictar una veu tan autoritzada com la de Fernando Alonso: "Veient com va Max, 19 pilots ja saben que no seran campions aquest any". Pel bé de la F-1, esperem que l’asturià s’equivoqui en el seu pronòstic.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Alto el foc a Gaza Hamàs completa l’alliberament dels ostatges israelians vius de la primera fase de la treva
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència