FÓRMULA 1 Classificacions
Verstappen exhibeix el seu poder a l’Aràbia però Alonso no es rendeix
El campió va arrasar al circuit de Jidda Corniche i va sumar la segona victòria de l’any, per davant de Pérez i Leclerc. L’asturià va esprémer al màxim el seu Aston Martin i va acabar cinquè.
El Mundial de Fórmula 1 2024 va camí de convertir-se en una oda a Max Verstappen i Red Bull. Amb dues carreres, Bahrain i l’Aràbia, n’hi ha hagut prou perquè el neerlandès s’escapi al capdavant de la classificació, apuntalant prematurament la seva candidatura al quart títol consecutiu. Adrian Newey ha tornat a sorprendre a la competència amb el poderós RB20, un cotxe encara més dominant que el seu predecessor i que ja suma dos doblets, amb Checo Pérez resignat al rol de secundari de luxe del intocable Max.
Aquest dissabte, en el desafiador circuit urbà de Jidda Corniche, el mexicà no va tenir opció de repetir la victòria aconseguida aquí l’any passat. Verstappen va exercir un control absolut i ni les estratègies dels seus rivals van alterar el previsible desenllaç. Dues victòries de dues de possibles per a l’actual tricampió, que va pujar al podi escortat pel seu company Pérez i Charles Leclerc. El mateix guió que vam veure fa una setmana a Bahrain, tot i que amb diferent protagonista de Ferrari, davant l’absència de Carlos Sainz.
Plantejament intel·ligent
Fernando Alonso, que no llança la tovallola, va treure petroli d’un Aston Martin que és ràpid a una volta, però no està encara per aspirar a podis. L’asturià va fer un plantejament de carrera intel·ligent per arribar al final en el top cinc, després de mantenir a ratlla Russell amb el Mercedes.
"¿Tenim res semblant a un pla b? Perquè estan en una altra Lliga", va deixar anar Alonso per ràdio, veient que no podia amb Red Bull, Ferrari i McLaren. Al final, va acabar per davant de Norris i dels dos Mercedes, i demostrava així que en realitat l’únic pla d’Aston Martin era ell.
Verstappen havia calculat mil·limètricament la seva estratègia per escapar-se de sortida i aprofitar l’avantatge del tram inicial abans del DRS. El pilot de Red Bull, per segona vegada en pole aquesta temporada, va complir el seu objectiu i ràpidament va distanciar-se. Igual com a Bahrain, els Red Bull van ser inabordables. Checo Pérez va necessitar quatre voltes per superar Leclerc i situar-se a l’estela del seu company, a ritme de volta ràpida, ja sense veure ningú al retrovisor.
Alonso, que divendres va aconseguir una privilegiada posició a segona fila de graella després d’una impressionant actuació, es va defensar molt bé de sortida, pressionat pels dos McLaren, tot i que després de les primeres voltes no va poder evitar que Piastri el cacés, i el relegués al cinquè lloc, amb l’amenaça de Norris.
Accident de Stroll
El company de Fernando, Lance Stroll, es va estavellar al tercer sector del circuit, i trencava així la direcció de l’AMR24 per impactar a gran velocitat contra les barreres de protecció. El canadenc va sortir ben parat del fortíssim accident, que va provocar el primer safety car en carrera. Tots els favorits van passar per garatges, tret de Norris i Hamilton, que van intentar una estratègia diferent. Alonso va esquivar in extremis Checo a la sortida del pit lane i la FIA va penalitzar el mexicà amb 5 segons. Verstappen seguia volant en pista i no va trigar a recuperar el control avançant Norris. Checo, que rodava tercer, va forçar el ritme per obrir distància amb Leclerc després de la seva sanció. Va donar compte també de Norris i el tàndem de Red Bull va posar la directa en el segon doblet de l’any.
Excel·lent estrena
Notícies relacionadesPer a Alonso les últimes deu voltes van ser una batalla personal per conservar el cinquè lloc davant Russell, evitant el DRS, conscient que Norris i Hamilton prometien un final d’infart. Els dos britànics no van tenir temps ni potència per arribar al grup davanter i Fernando va poder completar la carrera en un meritori top cinc.
L’asturià no està encara on li agradaria, amb un cotxe que li permeti lluitar amb els millors: "Veurem com va a Austràlia. Crec que de Bahrain a l’Aràbia hem fet un petit pas, som ràpids a una volta, però en carrera no podem amb els McLaren i segurament amb els Mercedes tampoc. Avui hem tingut la sort d’estar davant. Cal buscar solucions per al ritme de carrera", va resumir. A l’Aràbia hi va faltar Carlos Sainz, operat d’apendicitis divendres. Ahir a la tarda va tornar al circuit per seguir la carrera. El seu substitut, el jove Ollie Bearman, de 18 anys, va assumir el repte i va ser setè. Excel·lent estrena del britànic.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia