Fórmula 1

Sainz es reivindica de valent

El pilot madrileny, sense equip l’any vinent, aconsegueix un triomf èpic a Austràlia només dues setmanes després de la seva operació d’apendicitis. Alonso acaba sisè, però una sanció de 20 segons el relega a la vuitena posició.

Sainz es reivindica de valent

LAURA LÓPEZ ALBIAC

4
Es llegeix en minuts
LAURA LÓPEZ ALBIAC

Max Verstappen amb prou feines falla, però quan ho fa, Carlos Sainz està allà per aprofitar-ho. Ho va aconseguir l’any passat a Singapur, davant el primer signe de vulnerabilitat del Red Bull, i va repetir ahir en el Gran Premi d’Austràlia. Una avaria al fre posterior del RB20 va obligar el poleman a retirar-se després de quatre voltes i Sainz, que havia arrencat segon, va posar rumb a la seva tercera victòria en Fórmula 1. És el primer abandonament de Verstappen des d’abril del 2022, també a Albert Park.

Sainz ja havia avançat el tricampió abans de l’avaria. En la segona volta va aprofitar el DRS per superar Max, que va alertar per ràdio que el cotxe anava una mica «solt». Dos revolts més tard, van aparèixer flames a la roda posterior dreta del seu cotxe, que van deixar el neerlandès fora de carrera.

Dues setmanes després de ser operat d’apendicitis a l’Aràbia, el madrileny ja va brillar dissabte a l’assegurar-se el segon lloc de la graella i ahir va rematar la seva tasca amb un triomf que el consagra. Va acabar per davant de Leclerc i Norris. «Recomano a tots els pilots que es treguin l’apèndix», va fer broma el madrileny de 29 anys.

Ferrari, que va aconseguir un espectacular doblet, va confirmar a Melbourne que s’erigeix en la principal alternativa al domini de Red Bull al Mundial. Ferrari no situava els seus dos pilots dalt del podi des de feia tres anys.

Mitigar el dolor

Sainz, certament, es va oblidar de les molèsties a la zona abdominal, que el seu equip va mirar de mitigar amb ajustos als cinturons de seguretat i esponges. Sense complexos i a totes des del principi, va imposar un gran ritme i va gestionar de meravella els pneumàtics en una pista d’alta degradació.

El madrileny va recordar que el seu èxit va arribar després de saber que no seguirà a Ferrari el 2025 (el seu seient l’adoptarà Lewis Hamilton), aconseguir un podi en la primera carrera de l’any a Bahrain i patir una operació d’apendicitis a l’Aràbia: «La vida pot ser una muntanya russa, però és meravellosa. El treball dur dona els seus fruits i no ens hem de rendir mai», va dir.

«Em vaig sentir molt bé; una mica rígid, perquè en l’aspecte físic no va ser el més fàcil; vaig poder gestionar bé els pneumàtics i estic molt content, amb la meva victòria i amb el doblet de Ferrari», va comentar després de baixar de l’Sf-24. Sobre l’abandonament de Verstappen va assegurar que «podia seguir-li el ritme al principi, vaig voler aprofitar el poder del DRS aquí. La meva oportunitat va arribar en el revolt 3. Després ell va començar a tenir problemes als frens. Una llàstima, perquè hauríem tingut una bona batalla, però soc feliç per emportar-me la victòria, Max ja en té moltes».

Sainz va elogiar el comportament del seu Ferrari. «El nostre cotxe va funcionar realment bé aquest cap de setmana. Era un cotxe guanyador des de la primera volta. Podíem haver fet la pole. Aquest any tenim un cotxe fort i amb un bon programa d’evolucions. Espero que puguem lluitar contra Red Bull amb més freqüència», va remarcar el madrileny, que ha disparat la seva cotització al mercat de pilots per al 2025.

«Continuo sense feina per a l’any que ve, així que segur que això ajuda. Corro per demostrar-me que puc guanyar amb un cotxe competitiu, quan hi ha l’oportunitat. No corro per demostrar als team principal ni a la gent el meu valor. Ho faig per demostrar-m’ho a mi. És la meva mentalitat i és com correré la resta de la temporada», va afegir Sainz.

Revés per a Alonso

Fernando Alonso, per la seva banda, va tornar a treure petroli en carrera. Es va enganxar a Checo Pérez per beneficiar-se del seu DRS i va abordar el tram decisiu en sisena posició. Tal com va advertir dissabte després de ser desè en classificació, va complir la seva promesa de recuperar el perdut, tot i que després, als despatxos, els comissaris van arruïnar tots els seus esforços.

Notícies relacionades

Les últimes voltes d’Alonso van resultar molt intenses, defensant-se de Russell, amb gomes noves i millor ritme. No obstant, en l’última volta, quan estava a només quatre dècimes de l’Aston Martin, Hamilton es va estavellar en el revolt 6 d’Albert Park i la carrera va acabar amb el safety car.

Després de la carrera, els de Brackley van denunciar un possible brake test d’Alonso, és a dir, frenar quan no toca o en excés per obligar el pilot que va darrere, en aquest cas George Russell, a evitar-lo bruscament. Després d’estudiar la telemetria i escoltar els dos pilots, els comissaris van castigar Alonso amb 20 segons, cosa que li va costar caure a la vuitena posició. Una desgràcia.