La rivalitat amb el Lió es cultiva en les finals de la Champions

El creixement del futbol femení està creant afició i també rivalitat. La història s’està escrivint en cada partit, i això comporta que amb el temps les enemistats entre els clubs vagin creixent. A Europa, les tensions més evidents es troben entre el Barça i l’Olympique de Lió. Les franceses han portat la corona europea gairebé una dècada i, malgrat que l’equip blaugrana mira d’arrabassar-l’hi, tots els duels directes han caigut del costat de l’equip de Sonia Bompastor.
«Ja hi havia futbol femení abans d’elles». Així de contundent es mostrava Ada Hegerberg el 2022, abans de la final de Torí. Era la primera vegada que es veien les cares després de la de Budapest. El Barça havia aixecat la seva primera Champions entre mig, a Göteborg. Tot Europa les mirava com les noves reines d’Europa, excepte a Lió. El club francès va sentir que la seva era havia acabat, que hi havia nou referent. Fins que es van retrobar a Torí, va ser un camp de cultiu per a la reivindicació de l’Olympique. Va arribar la final i les franceses van destronar el Barça amb una golejada que va deixar empremta.
Res a comparar
Notícies relacionades«No hem parlat de l’hegemonia, però no es poden comparar vuit Champions amb dues. Amb tot respecte, encara comparar resultats és molt ambiciós per part del Barcelona. Jo només en vaig guanyar una, però no és comparable amb el que ha aconseguit el Lió en la seva història», sentenciava Christiane Endler, portera del Lió.
«El Lió és un dels millors equips de tota la història. El seu palmarès ho diu. La rivalitat existeix en el futbol femení per això. Elles són l’equip que més Champions han guanyat. El nostre objectiu és igualar-les i ser algun dia les que més Champions tinguem», confessava Alexia. La capitana ho té clar: «En el futbol no es viu del que ha passat en els anteriors partits, sinó en el que passarà en el següent».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Pressupostos prorrogats El Govern avisa que no es podrà mantenir la gratuïtat de Rodalies sense un nou suplement de crèdit
- BÀSQUET Chimezie Metu s’operarà d’una greu lesió la setmana que ve als EUA
- Motociclisme Jorge Martín: "Aquest no és el meu Mundial, serà l’any que ve"
- Moda Rita Miller Atelier ‘capbussa ’ les seves nòvies en un spa de luxe
- CRÍTICA Rosario transforma un vell dolor en celebració
- Novetat discogràfica Maria Hein en mode samurai