automobilisme

Els cotxes de F1 seran més lleugers i petits a partir de l’any 2026

Oriol Sagrera, CEO del Circuit, ha presentado el cartel del GP de España de F1, obra del ilustrador Jordi Ferrándiz

Oriol Sagrera, CEO del Circuit, ha presentado el cartel del GP de España de F1, obra del ilustrador Jordi Ferrándiz / VALENTÍ ENRICH

1
Es llegeix en minuts
LAURA LÓPEZ ALBIAC

La FIA va presentar ahir, en vigílies del GP del Canadà, la normativa de la pròxima era de la fórmula 1, que arrencarà el 2026. Quan falta un any i mig perquè la categoria reina afronti un canvi radical de reglament de motors, la federació va donar les claus a les quals s’hauran d’ajustar les escuderies per dissenyar els nous cotxes.

Entre les novetats que marcaran el futur dels monoplaces, destaca la reducció del pes i de la mida, amb cotxes més lleugers i, per tant, més tendència a l’espectacle en pista, així com la introducció d’un combustible sintètic i 100% sostenible.

A més, l’aerodinàmica activa tindrà un paper fonamental amb l’objectiu d’aconseguir un ús més eficient de l’energia elèctrica dels motors. S’utilitzaran punts mòbils als alerons davanter i posterior. A l’estil del DRS, però que es podran utilitzar a totes les rectes, en classificació i carrera, tot i que no se segueixi cap altre cotxe.

Més potència elèctrica

Notícies relacionades

Les unitats de potència tornaran a ser les grans protagonistes en la categoria reina de l’automobilisme, amb propulsors que canvien radicalment, desaparició de la MGU-H i un increment de la potència elèctrica, factors ja apuntats en el debat dels últims mesos i que al seu dia van convèncer Audi d’unir-se a la graella i van animar Red Bull a dissenyar el seu propi propulsor amb la col·laboració de Ford.

A més dels motors, amb un total de sis fabricants per a deu equips, Liberty Media farà realitat el seu desig de reduir la mida dels monoplaces i donar més protagonisme al pilot. "Un cotxe més àgil", segons la definició de la FIA. El pes es redueix 30 quilos, dels actuals 798 quilos als 768. I la distància entre eixos serà més curta i passa de 3,6 metres a 3,4, alhora que l’amplada disminuirà 10 centímetres. La mida dels pneumàtics es reduirà 2,5 centímetres i 3 al darrere.

Temes:

Audi