El Barça acomiada Grimau i ultima el càsting del successor
Gairebé una setmana després de tancar la temporada en blanc, el club va oficialitzar la destitució del tècnic, malgrat que li quedava un any més de contracte.

Roger Grimau en el Palau /
Tot just un any ha durat Roger Grimau com a entrenador del Barça de bàsquet. Va arribar el juny del 2023 per succeir Sarunas Jasikevicius "en una aposta radical", segons el mateix club, per liderar el projecte i marxa un dissabte de juny del 2024 amb un comunicat oficial en què ahir s’anunciava la seva destitució, malgrat que tenia contracte fins al 2025. L’era Grimau ha durat poc –ni 12 mesos complets– i els seus resultats –zero títols de quatre possibles, tres d’aquests (Supercopa, Copa i Lliga) perduts en duels directes amb el Madrid– certifiquen la seva sortida del Palau, obrint una crisi a què Juan Carlos Navarro, mànager general de la secció, s’aferra a trobar solució urgent.
De Pascual a Peñarroya
Una Lliga Catalana queda al Museu com a única prova del pas de Grimau per la banqueta, condicionada com va quedar, a més, per la important retallada en els comptes del bàsquet, situada entorn del 25%, que van provocar no només la sortida de Saras sinó també les de Mirotic i Higgins. Amb el nou pla, que incloïa el fallit fitxatge de Willy Hernangómez, Grimau no va trobar els recursos adequats per a un equip que es va anar apagant. El primer senyal va arribar amb l’eliminació en els quarts de final de l’Eurolliga, i al Palau, davant l’Olympiacos. El 3-0 del Madrid va ser la sentència definitiva per a Grimau. "¿El meu futur? No soc idiota, el balanç és dolent", va confessar l’entrenador després de la tercera derrota consecutiva davant l’equip blanc.
Sis dies més tard, ja era oficial la seva destitució, mentre el club treballa en la recerca del substitut en un ampli càsting que ha inclòs diverses opcions. Xavi Pascual, el tècnic que li va donar al Barça l’Eurolliga del 2010, era el primer gran candidat perquè estava ja desvinculat del Zenit de Sant Petersburg. És un dels entrenadors més prestigiosos d’Europa i, per tant, dels més cars, cosa que complicava el seu imminent retorn al Palau. Joan Peñarroya, que va ser acomiadat del Baskonia l’octubre passat, apareix ara, segons va informar ahir Mundo Deportivo com a seriosa alternativa per succeir Grimau.
La ‘via Lakovic’
Notícies relacionadesA Navarro, que va dir diumenge passat "que no tot era culpa de l’entrenador", li toca trobar amb urgència el nou inquilí de la banqueta del Palau. A mesura que la tornada de Pascual es complica, més a prop es dibuixa la possibilitat de Peñarroya, que abans de ser a Vitòria va dirigir l’Andorra, el Baxi Manresa, el San Pablo Burgos i el València Basket. El seu cost resulta molt més econòmic, ja que és a l’atur i no suposa cap desemborsament, com els 300.000 euros que sí que vol el Gran Canària per alliberar Jaka Lakovic, preu estipulat en la seva clàusula de rescissió.
El càsting s’ha de resoldre amb urgència perquè el successor de Grimau comenci a treballar en la reconstrucció del Barça.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Tribunals Un professor d’institut de Badalona reconeix que va assetjar sexualment tres alumnes
- Tribunals La jutgessa cita com a imputats a Bartomeu i Sandro Rosell pel 'cas Negreira'
- Investigació La desigualtat també arriba al llit: per què les dones tenen menys orgasmes en relacions heterosexuals
- Incidents L'imam desnonat a Salt: "Que els joves no facin res; estem en un terreny d'entesa"
- Anuari del 2024 La música en directe aconsegueix un altre rècord de facturació i Madrid destrona Barcelona com a principal motor
- Educació a Catalunya Les escoles La Farga i la Vall comuniquen a les famílies que segregaran per sexe i que perdran el concert