Russell sortirà des de la ‘pole’ al Canadà amb el mateix temps que Verstappen

George Russell, pole en el GP de Canadá de Fórmula 1. /
George Russell va aconseguir la pole position per al GP del Canadà, novena prova del calendari. Max Verstappen va clavar el temps de l’anglès (1.12.000), però sortirà del segon lloc a l’aconseguir-ho més tard. Lando Norris sortirà tercer, per només just 21 mil·lèsimes, i Fernando Alonso es va esforçar per sortir des del sisè lloc.
Ferrari va confirmar les males sensacions dels lliures i Charles Leclerc i Carlos Sainz van caure aviat, eliminats en la Q2. Un drama per als de Maranello, que venien amb la moral al màxim després de la victòria de Leclerc a Mònaco.
La primera fase de classificació va començar en sec i amb fortes ratxes de vent, un nou element respecte als últims lliures matinals, liderats per Hamilton. Si la jornada de divendres, condicionada per la pluja intermitent, va deixar molts dubtes, la tercera sessió va deixar sorpreses: els Mercedes es van mostrar competitius i Aston Martin va exhibir un bon ritme. Stroll i Alonso van destacar i Hamilton va liderar la taula de temps provisional (1.12.8).
El desastre de Ferrari
La Q2 va arrencar amb algunes gotes i molts, com Verstappen, van optar per sortir amb gomes utilitzades i reservar un joc nou per a l’últim intent amb el risc de si la pluja augmentava. Max, contra les cordes, se la va jugar per salvar l’eliminació mentre es confirmava el desastre en Ferrari, amb Sainz i Leclerc fora de la Q3. Aston Martin va col·locar els dos cotxes.
Notícies relacionadesHamilton, autor de set victòries al Canadà, va recuperar la seva millor versió per postular-se com el principal candidat a la novena pole amb Russell i els McLaren a l’aguait, i Verstappen cada vegada més sòlid al volant del Red Bull. Els pronòstics d’aigua no es van complir i el duel es va acabar disputant en unes condicions de pista òptimes.
Max va marcar la primera referència (1.12.338), però Russell no li va donar treva per acabar sumant la seva segona pole des d’Hongria 2022 i ser el tercer pilot que aconsegueix la posició de privilegi en graella aquesta temporada, després d’una ratxa de set per a Verstappen i la de Leclerc a Mònaco.
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Setmana Santa ¿Quins centres comercials obren avui Dilluns de Pasqua a Barcelona i Catalunya?
- Nadal, Duplantis, Biles i Lamine triomfen en els Laureus
- el futur de la banqueta ‘MERENGUE’ El Leverkusen confirma que Xabi Alonso pot anar al Madrid
- Una altra derrota a Montilivi El Betis empeny el Girona al caire del precipici
- Llorenç Serra Ferrer: "Si jo fos el Barça, no em fiaria d’aquest Mallorca. És un equip molt sòlid"
- Apunt Aneu al cine