Norris desafia Verstappen a BCN
El pilot anglès de McLaren va batre el líder del Mundial en una trepidant última volta que li va donar la ‘pole’. Mercedes va guanyar el pols a Ferrari i Sainz arrencarà sisè a la graella. Aston Martin va confirmar els seus temors a Montmeló i Alonso es va quedar a 19 mil·lèsimes d’entrar en la Q3.
Lando Norris i McLaren es confirmen com el principal antídot a l’hegemonia de Max Verstappen en un Mundial de F1 que, definitivament, ha recuperat l’emoció després del passeig triomfal protagonitzat pel neerlandès els dos últims anys. Ahir, en un Circuit de Barcelona ple a rebentar (104.223 espectadors), en un aperitiu del que s’espera avui, el talentós pilot anglès va batre el tricampió de Red Bull en el duel per la pole del GP d’Espanya, que es va emportar per 20 mil·lèsimes.
Després dels experiments en circuits atípics com Miami, Mònaco i el Canadà, on Verstappen es va mostrar vulnerable i els seus rivals es van encoratjar, avui arriba l’hora de la veritat en un traçat, Montmeló, que sí que dona la justa mesura del potencial de cada monoplaça. El primer assalt, de moment, es va resoldre a favor de Norris, però serà la carrera la que determinarà si els problemes de Red Bull són reals i Verstappen pot veure compromès el seu domini en el que queda de curs.
Quatre monoplaces diferents
Norris va fer espectacle i va aixecar el públic dels seients a l’aconseguir la pole in extremis i avui partirà amb avantatge en un escenari que tradicionalment recompensa el pilot que obre la graella. Segons les estadístiques, de les 33 edicions disputades al Circuit, en 24 ocasions s’ha emportat el triomf el poleman, un percentatge del 72%. Ara bé, després de l’eliminació de l’última xicana el 2023, canvien les perspectives.
Fins a quatre monoplaces diferents ocupen les posicions de privilegi, amb sis aspirants al triomf. Un espectacle d’altura de les exigències de l’F1, que vol un Mundial amb incertesa i ho aconsegueix.
La classificació es va veure condicionada per la meteorologia canviant a Montmeló. Del sol abrasador que va presidir els tercers lliures matinals, liderats per Carlos Sainz i Ferrari, es va passar a un cel encapotat i al notable descens de la temperatura en l’asfalt. Un canvi brusc que no li va anar bé al monoplaça de Maranello i pitjor a Sainz, que va passar de candidat a la pole a la tercera fila de graella, superat pel seu company Charles Leclerc, cinquè, i els dos Mercedes.
Hamilton està còmode. Junt amb Michael Schumacher és el pilot que atresora més victòries a Barcelona (6) i l’any passat, fins i tot amb tots els problemes que arrossegaven els de Brackley, va aconseguir firmar una remuntada fins al segon lloc. Avui sortirà tercer per intentar, com a mínim, repetir el podi, sempre que la velocitat mostrada aquests dies per Mercedes no s’acabi convertint en un miratge. «Els punts es reparteixen diumenge», va advertir el cap de Ferrari, Fred Vasseur. Després de la clatellada del Canadà no vol assumir que McLaren i ara també Mercedes li estiguin guanyant la batalla del desenvolupament a Ferrari, que va començar la temporada com la gran alternativa a Red Bull.
Els que somiaven amb una victòria de Sainz a Barcelona, l’última vestit de vermell, abans d’abandonar la Scuderia cap a un destí que anunciarà ben aviat, hauran de rebaixar les seves expectatives. El mateix Carlos ho va reconèixer: «Jo surto a guanyar sempre, però la realitat és que estic sisè en un circuit on resulta molt difícil avançar. Necessitaré el suport dels aficionats per lluitar pel podi», va dir amb resignació al baixar del cotxe.
Els problemes d’Alonso
Les expectatives de Fernando Alonso són força més modestes per a la carrera d’avui. L’asturià va arribar a Barcelona sabent que estava condemnat a patir. La successió de corbes ràpides i llargues, especialment les concentrades en el primer i tercer sector del Circuit, penalitzen l’AMR24 i després de l’actuació discreta de l’equip en els lliures, la classificació va confirmar els temors.
Notícies relacionadesAlonso va passar a la segona ronda aclamat pels fans, que no es resignen a veure el seu ídol fora de la batalla. Ho va fer en novena posició, la mateixa que havia ocupat al matí. Amb les millores introduïdes per Aston Martin aquest cap de setmana no n’hi va haver prou i cap dels seus dos cotxes va accedir a la Q3. La decepció va ser enorme entre els aficionats que tenyien de verd les tribunes de Montmeló i també per al mateix Alonso, a qui li van faltar només 19 mil·lèsimes per entrar en l’última tanda, tot i que finalment sortirà dècim després d’una sanció de tres posicions a Checo Pérez.
«Tenia molta por en aquest Gran Premi, ho veia tan negre que fins i tot l’onzena posició, quedant-me tan a prop, em sembla un bon resultat. Sé que no és el que volen els meus fans, ni jo tampoc, però ara no estem per lluitar per podis o victòries com m’agradaria», va acabar dient el pilot asturià.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia