Verstappen regna a Barcelona, però Norris continua a l’aguait

El líder va patir per anotar-se el seu tercer triomf consecutiu en un Circuit al màxim amb 125.000 seguidors a les grades. Sainz, 6è, i Alonso, 12è, no van poder correspondre l’entrega dels seus fans.

Verstappen regna a Barcelona, però Norris continua a l’aguait
3
Es llegeix en minuts
LAURA LÓPEZ ALBIAC

La 34a edició del Gran Premi d’Espanya al Circuit de Barcelona-Catalunya va superar totes les expectatives. Més de 125.000 aficionats a les grades, carrera en sec, batalla impressionant a la pista i tercera victòria consecutiva de Max Verstappen i Red Bull a Montmeló, per davant de Lando Norris i Lewis Hamilton.

Només va faltar el colofó, ja que els dos representants espanyols, Carlos Sainz i Fernando Alonso, no van poder correspondre l’entrega incondicional dels seus fans i van acabar lluny del podi. El pilot madrileny va acabar sisè en la seva última carrera de casa amb Ferrari i l’asturià va acabar de nou fora dels punts (12è) al volant de l’Aston Martin i aquesta vegada, a l’escenari on més li dol.

George Russell, quart a la graella de sortida, va sorprendre amb una arrencada fulgurant des de la zona neta per col·locar-se primer. Verstappen li va guanyar la partida al poleman Norris i va necessitar només tres voltes per recuperar la posició amb el pilot de Mercedes i passar a comandar la carrera. Però a diferència de l’any passat, Barcelona no va ser un passeig triomfal per al neerlandès, que va haver de patir fins al final per emportar-se la seva 61 victòria en fórmula 1.

Sainz va aconseguir escalar a la cinquena plaça després d’avançar el seu company Leclerc en els compassos inicials, buscant el DRS amb Hamilton, que rodava quart. Alonso va arrencar desè per la sanció que arrossegava Pérez des del Canadà, però va perdre dues posicions de sortida i mai va tenir el ritme ni la velocitat per intentar revertir la seva situació. Aston Martin continua sense rumb i ni el mateix Alonso confia ja que hi hagi solució a curt termini. "En les pròximes carreres tocarà més o menys el mateix, cal treballar i no prometre res".

Al límit

Sainz es va continuar esprement en el seu pols amb Hamilton, somiant amb un podi davant l’afició, que es va bolcar com mai amb ell. Va saldar amb èxit un undercut amb l’heptacampió en el primer ball d’aturades, però el britànic, més ràpid, es va tirar a sobre del Ferrari amb una agressiva maniobra. Van saltar espurnes i Sainz va mostrar el seu enuig al veure que els comissaris desestimaven la seva protesta per l’acció, molt similar a la que li va costar una penalització amb Piastri a Miami.

Amb una estratègia oposada a la de Verstappen i Russell, Norris va estirar al màxim la seva primera aturada i va tornar amb un ritme endimoniat. Va donar compte de Sainz i Hamilton. Verstappen era ja a més de vuit segons i Norris va posar la directa, assumint molts riscos per superar Russell, sempre combatiu, en un duel espectacular.

Notícies relacionades

Hamilton, el pilot més premiat a Barcelona junt amb Michael Schumacher, amb sis victòries, va tornar a demostrar el seu feeling amb el traçat. Va calcar la seva aposta de pneumàtics de l’any anterior (tou-dur-tou), per abordar les 20 voltes finals amb màximes garanties. No hi va haver discussió al mur de Mercedes i va atacar de manera letal el seu company Russell per assegurar-se un altre podi a Montmeló.

L’escenari es va repetir també a l’equip Ferrari, amb Leclerc afrontant les seves últimes voltes amb pneumàtics més frescos que Sainz, a qui va acabar relegant a la sisena posició. Norris va pressionar Verstappen en un final d’infart, però li van faltar voltes per tenir recompensa. Si el 2023 Max va guanyar a Barcelona per 24 segons d’avantatge, aquesta vegada només dos segons li va treure al seu rival. Va ser el tancament d’una gran setmana, com va explicar Roger Torrent, conseller d’Empresa en funcions i president del Circuit. "Ha sigut una edició extraordinària i estem molt satisfets, hem ofert una experiència millorada en tots els aspectes i la cirereta ha sigut la carrera, amb molts al·licients esportius".