La desqualificació de Russell dona el triomf a Hamilton a Spa

La FIA desmunta el doblet de Mercedes perquè el cotxe de Russell no va arribar al pes mínim en la verificació. Piastri i Leclerc van completar el podi.

La desqualificació de Russell dona el triomf a Hamilton a Spa
2
Es llegeix en minuts
LAURA LÓPEZ-ALBIAC

Mercedes s’havia amagat a Bèlgica, en sec i en moll, però amb un sol radiant George Russell i Lewis Hamilton van fer un recital al circuit d’Spa-Francorchamps. Amb un ritme demolidor i menys degradació que tots els seus rivals, les fletxes platejades van segellar un doblet que la FIA va desarborar més tard als despatxos, desqualificant Russell després de la cursa i concedint a Hamilton el seu triomf número 105.

Russell no mereixia aquest final després d’una heroica defensa davant el seu company, que va ser el primer sorprès per la seva estratègia a una sola parada. Malgrat arribar al tram final de carrera amb els seus pneumàtics després de 33 voltes, va aconseguir mantenir a ratlla Hamilton i emportar-se la que creia que seria la seva segona victòria de l’any.

Salten les alarmes

Després de la cursa van saltar les alarmes quan el director de carrera de la FIA, Jo Bauer, va remetre als comissaris una nota advertint de la possible infracció del Mercedes, que no havia superat les verificacions tècniques al no arribar al pes mínim permès (1,5 quilos per sota). Reglament en mà, la desqualificació de Russell era clara. L’explicació més probable apuntava al desgast excessiu dels pneumàtics, que haurien restat pes al cotxe.

La decisió de la FIA va atorgar el triomf a Hamilton i va permetre guanyar una posició a la resta de pilots. Piastri va ascendir al segon lloc i Leclerc, que havia arrencat a la pole també de retruc, per la penalització a Verstappen, per canviar elements del motor del seu Red Bull, va poder celebrar un altre podi per a Ferrari.

Verstappen va protagonitzar una gran remuntada des de l’onzena plaça, tot i que sense poder culminar-la amb èxit absolut, lluny de la superioritat exhibida en anys anteriors, quan va encadenar tres victòries al circuit més tècnic del calendari. Aquesta vegada, va tornar a quedar patent que el seu Red Bull ja no li permet campar al seu aire i Max va haver de conformar-se amb la cinquena posició, que va ser quarta després del càstig a Russell.

Hamilton, a totes

Leclerc es va defensar amb una sortida impecable, mentre Hamilton es va escapolir de Checo Pérez per situar-se segon, a l’estela del Ferrari i amb més ritme. Sainz, l’únic dels pilots davanters que va apostar per pneumàtics durs, va escalar al sisè lloc, mentre Verstappen va guanyar tres places de cop.

En només tres voltes Hamilton es va situar al capdavant de la cursa. Només les decisions del mur de Mercedes van impedir que aconseguís la seva victòria en pista i no als despatxos. Segons ell, l’equip no li va advertir de les intencions de Russell i quan va saber que no pararia més, ja era tard per atrapar-lo.

Notícies relacionades

Red Bull va sacrificar Pérez per fer treball d’equip i Ferrari va fulminar les opcions de Sainz, que va arribar a liderar la carrera i va acabar acatant una segona parada després de fer només vuit voltes amb mitjans. El pilot espanyol va avançar Pérez i Fernando Alonso va tornar a puntuar amb un novè lloc (vuitè), que va aconseguir gràcies una única parada improvisada "a la desesperada, perquè no teníem ritme". L’asturià ja va advertir que novè és el màxim a què pot aspirar l’actual Aston Martin.

La F1 afronta una llarga aturada estival per tornar a Zandvoort, a casa de Verstappen, que serà escenari del GP dels Països Baixos, del 23 al 25 d’agost.

Temes:

Espanyol Ferrari