El raciocini en el futbol

El raciocini en el futbol

Martin Rickett/PA Wire/dpa - Archivo

2
Es llegeix en minuts
MARC MENCHÉN

Cada ics temps s’anuncien nous contractes de televisió, i un de vegades no sap si una plataforma ha perdut els drets o directament hi ha renunciat. Aquest estiu estem vivint una situació semblant amb les retransmissions del futbol europeu a Espanya, i els moviments que s’han produït ens ajuden a entendre quin és el raonament de cadascuna de les companyies. El futbol és el producte estrella per guanyar subscriptors en aquest país, però les competicions dins de l’oferta varien molt en funció de l’estratègia de cada un.

Comencem per Movistar+, l’actor de referència al mercat espanyol i el que acumula una inversió anual més gran en drets audiovisuals. El servei de Telefónica va tenir durant molts anys la pràctica totalitat de les competicions futbolístiques que es podien catalogar com a premium. Un sabia que als seus canals podia trobar LaLiga, però també la Champions League i, si un dia estava ociós, enganxar-se a un partit de la Premier League, la Bundesliga o la Serie A. Fins avui. Hi ha hagut molts canvis, i probablement tots siguin fruit d’una mateixa reflexió. ¿El seu subscriptor pot sobreviure sense aquests partits random i continuar pagant el mateix sense que senti que ha perdut alguna cosa? La resposta probablement és que sí.

Movistar+ ha decidit concentrar tots els seus esforços a mirar de cuidar les apostes per LaLiga i la Champions League, a la vegada que s’ha assegurat així mateix un partit de la Premier League cada jornada. Podríem dir que és l’essencial que un consumidor mainstream necessita a Espanya. Necessitem veure el nostre equip el cap de setmana i en la jornada intersetmanal si competeix a Europa, però podem viure sense la resta de les lligues europees perquè ens falten hores d’oci i ens sobren impactes i clips a les xarxes socials.

La companyia, a més, ha trobat un aliat potent amb DAZN. Telefónica ha decidit que aquest any no vol ser l’amo de la Premier League i la Serie A a Espanya, igual que ja va decidir amb la Ligue 1, i tot apunta que passarà amb la Bundesliga. Les dades de consum els han d’indicar que no perden subscriptors amb aquesta renúncia i s’estalvien molts milions.

Focus en el motor

Notícies relacionades

Al contrari del que passa amb l’OTT britànica, que sí que ha decidit posar el focus en dues comunitats d’aficionats molt concretes: motorsport, amb Fórmula 1 i MotoGP com a pilars, i els amants del futbol, ja que al seu historial té cinc partits de LaLiga per jornada i les principals lligues internacionals.

¿El seu avantatge? Té acords amb Telefónica i Orange per accedir a aquest consumidor mainstream que busca aquest extra, mentre accedeix a aquest públic que no vol pagar el peatge del pack fibra, fix i mòbil de les telecos.