Leclerc i Ferrari fan furor a Monza amb una victòria èpica

El monegasc va firmar la seva segona victòria a Itàlia mentre que Sainz, quart, es va quedar sense recompensa. Verstappen va minimitzar danys acabant sisè.

Formula One F1 - Spanish Grand Prix - Circuit de Barcelona-Catalunya, Barcelona, Spain - June 22, 2024 Ferraris Charles Leclerc during qualifying REUTERS/Susana Vera

Formula One F1 - Spanish Grand Prix - Circuit de Barcelona-Catalunya, Barcelona, Spain - June 22, 2024 Ferraris Charles Leclerc during qualifying REUTERS/Susana Vera / REUTERS/Susana Vera

3
Es llegeix en minuts
LAURA LÓPEZ ALBIAC

Charles Leclerc va aconseguir una victòria èpica en el Gran Premi d’Itàlia davant l’entregada afició de Ferrari en una carrera marcada per l’alta degradació i l’estratègia. Els de Maranello es van arriscar en una parada i van tenir recompensa al desarmar els totpoderosos McLaren de Piastri i Norris, que aquesta vegada s’han hagut de conformar amb el podi.

Leclerc va creuar la meta amb els pneumàtics al límit i es va anotar la seva segona victòria a Monza, que li va saber "encara millor" que la del 2019. "Ens fas somiar", van celebrar els de Maranello des del mur, mentre la pista es tenyia de vermell en una impressionant invasió dels tifosi. L’alegria no va poder ser doble, ja que Carlos Sainz es va veure relegat a la quarta posició en el seu comiat d’Itàlia com a pilot de Ferrari i en el seu 30è aniversari. "Tant de bo ser a dalt amb Charles, però s’ha merescut la victòria més que ningú. Estic content per ell i per l’equip", va valorar Carlos en una demostració de fairplay després de contribuir a l’èxit frenant Piastri durant les últimes voltes.

Error de McLaren

Lando Norris va malgastar una oportunitat d’or per clavar una urpada a Verstappen en la classificació, tot i que li va acabar retallant vuit punts. Partia des de la pole per segona setmana consecutiva i després de la seva exhibició a Zandvoort, a casa del campió, tots l’apuntaven com el gran favorit. McLaren, per increïble que sembli, havent-hi un títol en joc i amb Lando destacat, va deixar llibertat als seus dos pilots per competir.

Norris no va sortir malament, però després d’un error de Russell, que va entrar passat en la frenada i va fer malbé l’aleró en l’escapatòria, es va veure sorprès per Piastri, que, lluny d’actuar com un aliat, li va escometre un atac duríssim. Lando va haver de frenar per evitar tocar amb l’australià i Leclerc va aprofitar la confusió per guanyar-li la segona posició. A partir de llavors res no va sortir com s’esperava i va haver d’anar a remolc.

En el tram final, McLaren va enviar un senyal a Lando, tercer en persecució de Piastri. "Pots lluitar amb ell, però segons les ‘regles papaia’". És a dir, córrer. Tant ho van fer que tots dos es van deixar les gomes en l’intent i van haver d’anar a una segona parada. A Ferrari es fregaven les mans veient que almenys un dels seus dos pilots podria arribar al final sense aturar-se. Leclerc ho va aconseguir i Sainz va fer una magnífica tasca de contenció amb Piastri.

El líder Max Verstappen va salvar una carrera molt complicada per a Red Bull, que ha perdut clarament el seu avantatge en el Mundial. Sota pressió, els de Milton Keynes van fallar fins i tot en el pit stop de Max, que es va deixar 6 segons i va aconseguir minimitzar danys. En un desastrós cap de setmana va acabar sisè. "Si no reaccionem, podem perdre els dos títols: pilots i constructors", va advertir el neerlandès al baixar del monoplaça. Encara té 62 punts de renda respecte a Norris, però ara té Leclerc a 86. Queden vuit carreres i tres esprint que se li poden fer molt llargs, al campió neerlandès.

Alonso, lluita sense èxit

Notícies relacionades

En la classificació d’equips, la que reparteix el pastís econòmic de la F1 a final de temporada i, per tant, la més important, la situació és molt més delicada per als de les begudes energètiques: McLaren està només a vuit punts i el sorpasso pot arribar en les dues pròximes cites del calendari, Baku i Singapur, els circuits que més li costaven a Red Bull, fins i tot en els seus millors temps.

Fernando Alonso va lluitar sense èxit per esgarrapar algun punt, el màxim botí a què pot aspirar ara amb Aston Martin. Va acabar onzè. Va parar aviat, després de 12 voltes, per canviar de mitjà a dur i va arribar a rodar novè, però el segon pas per boxes va ser nefast. Albon i Magnussen van fer una parada i l’asturià no va poder avançar Williams en els últims compassos ni tampoc aprofitar de la sanció de 10 segons a Magnussen.