Leclerc i Sainz, a la recerca d’un doblet de Ferrari a Bakú
El monegasc va firmar la seva quarta ‘pole’ consecutiva a l’Azerbaidjan, davant de Piastri i Sainz, cosa que atorga dues cartes a la seva escuderia en la cursa d’avui.

El circuit urbà de Bakú, que combina zones revirades i llargues rectes en un escenari atípic, és sens dubte territori Leclerc. Ahir, el monegasc va firmar la seva quarta pole consecutiva al GP de l’Azerbaidjan, la tercera des de començament d’any i la número 26 de la seva carrera a la F1. I aquest diumenge buscarà la que seria la seva primera victòria aquí.
Leclerc va mantenir la inèrcia després de l’espectacular triomf que va aconseguir fa dues setmanes a Monza i Ferrari va confirmar el salt qualitatiu que va exhibir a Itàlia i avui comptarà amb dues cartes a la graella. Carlos Sainz partirà tercer, per la zona neta i decidit a aprofitar també la seva oportunitat, amb permís d’Oscar Piastri (McLaren), que hi surt segon.
A Maranello somien amb un doblet que podria posar-los de ple en la lluita pel Mundial de constructors, mentre Leclerc, tercer en el campionat de pilots (217 punts), té a l’abast al segon, Lando Norris (241), que una vegada més va tornar a fallar en un moment crucial, va caure prematurament eliminat a Q1 i haurà d’afrontar una carrera en remuntada des de la 17a posició.
Red Bull i, sobretot, Checo Pérez també tindran les seves opcions a Bakú, on la igualtat en els quatre grans és màxima en ritme de carrera. El mexicà, renascut després d’un sot que va estar a punt de costar-li el seient aquest estiu, és el pilot que més vegades ha guanyat a l’Azerbaidjan (2021 i 2023) i ahir va ser més ràpid que Russell (5è) i el seu company Max Verstappen (6è).
El nou terra que incorporen aquest cap de setmana els de Milton Keynes està funcionant, tot i que el líder del Mundial, que porta sis grans premis sense guanyar, des del GP d’Espanya, no va acabar del tot satisfet en la classificació. Va poder ser pitjor. Lando Norris i McLaren semblen entossudits en posar-l’hi fàcil i, malgrat comptar amb el cotxe més ràpid, continuen regalant avantatge al neerlandès, que persegueix la seva quarta corona i a falta de vuit grans premis compta amb 64 punts per sobre de l’anglès.
L’escuderia papaya no a està a l’altura en estratègia: a Hongria i Monza va deixar que Piastri li restés punts a Norris. Aquesta vegada, van trigar massa a buscar la tornada final de Q1 en una pista que millorava per moments. Lando va sortir gairebé sense temps i sota pressió. Va cometre un error al superar els límits de la corba 15. Segons McLaren, per una bandera groga d’Ocon. El cert és que es va consumar el desastre i per a Norris la carrera pot ser missió impossible.
Notícies relacionadesLa ‘màgia’ d’Alonso
La sorpresa positiva del dia van ser els Williams a Q3 i, en especial, el rookie Franco Colapinto. En la seva segona carrera a F1 després de substituir a Sargeant i en un circuit desconegut, l’argentí el va brodar per situar-se novè, precedit per Fernando Alonso. L’asturià, sensacional, va esprémer un Aston Martin sense millores i es va assegurar la passada a Q3 amb una tornada magistral, pura màgia. Vuitè en un circuit que premia les mans del pilot, avui mirarà d’esgarrapar punts.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- L’euroordre contra Puigdemont
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores