Gran Premi de Singapur d’F1

Norris arrasa a Marina Bay, però en treu poc rèdit contra Verstappen

El britànic va sumar el seu tercer triomf del curs amb més de 20 segons sobre el neerlandès, que només va cedir set punts en la lluita pel Mundial. Sainz va ser setè per davant d’Alonso.

Norris arrasa a Marina Bay, però en treu poc rèdit contra Verstappen
2
Es llegeix en minuts
LAURA LÓPEZ ALBIAC

El Gran Premi de Singapur, la cursa més exigent del calendari, amb 62 voltes que es fan eternes sota una calor asfixiant i amb oportunitats d’avançament mínimes, se sol decidir per estratègia. No la va necessitar Lando Norris, que condueix un autèntic coet i ahir va dominar de principi a final el circuit de Marina Bay. Sí que va servir per ordenar la resta de posicions i sobretot el podi, amb Max Verstappen i Oscar Piastri escortant el britànic.

En la seva cursa més dominant i malgrat creuar la meta amb més de 20 segons d’avantatge, Norris en va treure poc rèdit i només li va restar set punts al líder del Mundial. Verstappen va resistir al campió amb un Red Bull que ha perdut la batalla del desenvolupament contra McLaren i, quan falten sis grans premis (180 punts en joc), segueix al capdavant del campionat, encara amb 52 a favor. El cotxe papaia ha sigut el més ràpid en circuits d’alta i baixa càrrega aerodinàmica, en qualsevol condició, cosa que anticipa un agònic desenllaç de temporada per al líder, que busca la seva quarta corona.

Després del desastre de dissabte en la classificació, Ferrari va minimitzar danys amb Leclerc al top cinc i Carlos Sainz, només setè a Singapur, on l’any passat va viure un cap de setmana pletòric amb pole i victòria. El seu accident a la Q3 el va relegar a la desena plaça de graella i, a la sortida, el rookie Colapinto va entrar en bloc, enviant l’espanyol a la dotzena.

Pneumàtics al límit

La situació es va complicar fins al punt que els de Maranello van haver d’arriscar i llançar un prematur undercut de Sainz a la volta 14. L’aposta que li va valer per remuntar, tot i que exposat a un dramàtic final amb els pneumàtics al límit. "No ens quedava cap altra opció", va analitzar després.

A l’espera d’un cotxe de seguretat que no arribava, Lewis Hamilton va perdre el seu avantatge amb la goma tova en les primeres voltes (davant l’opció majoritària per mitjans), va haver de parar després de 18 voltes i va veure com el seu company Russell i també Leclerc l’acabaven relegant a la sisena posició després de sortir tercer. El britànic va acabar trasbalsat. "M’heu matat", va deixar anar per la ràdio de Mercedes.

Notícies relacionades

Norris va conquerir la seva tercera victòria de la temporada, tot i que en alguns moments va arribar a perillar. Fins i tot en tres ocasions el britànic se’n va anar cap al mur, que va evitar in extremis arribant a fer malbé el seu aleró davanter. Incomprensible liderant amb tant avantatge. "Potser va ser per anar massa relaxat", va reconèixer.

Fernando Alonso va obrar un altre miracle per acabar novament amb punts. Aston Martin té ara mateix el setè cotxe de la graella per rendiment, però en mans del pilot asturià el dèficit és menys notable. "La carrera ha anat bé, hem aconseguit quatre punts, més dels que mereixíem aquí, perquè ni de bon tros estem en aquesta posició. Són bons punts, però hem acabat doblegats i no amb bon ritme. Tenim un cotxe complicat de pilotar i ha sigut així tot el cap de setmana. Hem anat bé a Bakú i Singapur, però quan arribem a circuits normals no tindrem prou ritme per lluitar pels punts", va valorar l’asturià.