EL MUNDIAL DE MOTOGP

L’avançament al límit a Martín de Bastianini porta cua

«A Enea se l’hauria d’haver sancionat», sentencia Márquez sobre la maniobra

«Han establert un precedent perillós», afirma el pilot madrileny, líder del Mundial, que es va veure superat per l’italià a Misano després d’una acció polèmica.

L’avançament al límit a Martín de Bastianini porta cua
2
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

L’italià Carlo Pernat, un dels individus més estimats i simpàtics del pàdoc de MotoGP, descobridor de Valentino Rossi i representant de l’italià Enea Bastianini, protagonista del polèmic, il·legal i sancionable avançament, al revolt 4 del traçat Marco Simoncelli, en l’última volta, a Jorge Martín, que va significar la victòria de la Bèstia davant Martinator, va entrar a la immensa sala de premsa del circuit de Misano Adriatico provocant, simpàticament i correctament, els quatre periodistes espanyols que érem allà, al crit de "¡estil Márquez!, ¡estil Márquez!", recordant els múltiples avançaments atrevits, al límit, que acostuma a protagonitzar el vuit vegades campió del món.

"M’ho he temut quan ha acabat la carrera", va confessar Márquez a EL PERIÓDICO. "He pensat: ‘ara tothom dirà que és un avançament estil Márquez’. I sí que ho és, en el sentit que, sent net, és molt al límit. Però hi ha una gran diferència, ¡immensa!, entre un avançament agressiu, net, forçat, i un altre, idèntic, però lícit: si tu superes els límits de la pista en aquesta acció, com li ha passat a Bastianini o en la maniobra tires el rival, t’han de sancionar amb un drop one position, és a dir, l’obligació de cedir la posició. I això és el que s’hauria hagut de fer amb Enea i no s’ha fet. Jo, quan he avançat i s’ha produït una d’aquestes dues situacions, acostumo a ser sancionat i ho accepto. El que no té sentit és que s’hagi tolerat el comportament de Bastianini, que, a sobre, suposava la victòria".

El mateix Martín va agrair l’explicació de Marc, feta abans que el madrileny parlés, "perquè el que diu Márquez és, exactament, el que jo penso". Martinator, que va protestar a la pista i, fins i tot, va fer botifarra a Bastianini ("me n’he penedit immediatament i he demanat disculpes públicament"), abans de pujar al podi ja va dir a l’italià que la seva acció havia sigut excessiva i il·legal.

Notícies relacionades

"Si això m’agafa un altre any, potser, fins i tot, la temporada passada, l’hauria fet grossa. Potser no l’hauria saludat ni li hauria donat la mà, diverses setmanes després", va explicar el líder del Mundial de MotoGP. "Aquesta carta me la guardo per als sis últims grans premis. Si necessito fer un avançament així a Indonèsia, al Japó, a Austràlia, a Tailàndia, a Malàisia o, fins i tot, València, el faré i la direcció de la carrera no em podrà sancionar. Han establert un precedent perillós", va comentar Martín.

"Ho he dit sempre, en la MotoGP actual només hi ha dues maneres d’avançar: o tens més moto, motor, velocitat que l’altre i el passes a rebuf, a final de recta, o t’inventes avançaments així. ¿Com són? El forat no hi és, no hi ha lloc, però tu pots crear-lo amb aquesta determinació i, sí, agressivitat, però has de mantenir la traçada. Si et passes i superes els límits de la pista o tires el rival, sanció. Normal. Ho sabem tots i així ha de ser. Però així ho ha d’aplicar la direcció de carreres i, com diem tots, no sempre ho fa".