¿I ara, què?

Rafa Nadal ha dissenyat el seu futur. Convertit en una marca d’impacte global, està centrat en l’expansió de la seva acadèmia i en el negoci turístic i immobiliari.

¿I ara, què?
3
Es llegeix en minuts
Miguel Vicens

Al contrari del que ha passat amb altres esportistes d’impacte global, no pot dir-se que Rafa Nadal hagi viscut sol el moment durant els seus 23 anys d’exitosa carrera tennística, sense horitzons, sense pensar en l’endemà.

Els 22 tornejos de Grand Slam i els 92 títols ATP conquerits han proporcionat al mallorquí uns guanys esportius de 125 milions d’euros al llarg de la seva carrera, sense comptar amb les inversions esportives, les immobiliàries, les turístiques i sobretot amb la pròpia marca de Rafa Nadal, un intangible d’elevadíssim valor econòmic que continua creixent més enllà del resultat esportiu i que se centra en els valors que transmet el personatge: talent, integritat, humilitat i esforç.

A aquesta empresa han volgut unir-se al llarg dels anys amb els seus patrocinis companyies tan variades com Telefónica, Banc Sabadell, Nike, Babolat, Kia, Mapfre, Richard Mille, Mueller i Tommy Hilfiger. I fer-ho, a més, amb una fidelitat sense parió, difícilment comparable amb un altre esportista que no sigui Michael Jordan. No obstant, el futur de Nadal i el seu projecte vital està construït sobre la pedra angular de la Rafa Nadal Academy de Manacor.

La joia de la corona

Així ho ha volgut el tennista. El centre, amb el suport de Telefónica i que va obrir les portes el 2016, ha experimentat un creixement exponencial tant en instal·lacions com en públic, amb més de 500 empleats i més de 100.000 visitants anuals en els seus 80.000 metres quadrats d’instal·lacions educatives i esportives, i és alhora un centre d’alt rendiment tennístic, un centre educatiu internacional i un museu, a més de la gran oferta de restauració.

Després de l’etapa de consolidació, Nadal va fer entrar en l’accionariat al novembre l’Acadèmia en el fons GPF amb l’objectiu de continuar creixent i accelerar l’expansió internacional del centre, que ja és present a Mèxic, Grècia, Kuwait, Hong Kong i Egipte. En aquest context, el de l’expansió internacional, cal entendre que Nadal es convertís al gener en ambaixador de la Federació de l’Aràbia Saudita de Tennis, perquè el compromís li permetrà impulsar una delegació de la seva escola al país àrab.

El paper de Nadal com a inversor està unit principalment a dos empresaris. D’una banda, Gabriel Escarrer, conseller delegat de Meliá Hotels Internacional, amb qui ha creat la marca hotelera Zel Hotels, que té establiments a Mallorca, la Costa Brava, Madrid, Punta Cana i un pla d’expansió que inclou l’obertura de 20 establiments més.

I, en segon lloc, amb l’empresari eivissenc Abel Matutes Prats, fill de l’exministre d’Afers Exteriors, que ja havia participat en la inversió de la primera delegació de l’Acadèmia a Mèxic. Abel Matutes, Nadal i Manuel Campos van crear el 2013 la societat Mabel Capital, amb la qual gestionaven, entre altres negocis, els restaurants Tatel, Totó i el complex residencial Mabel Villa París de Madrid.

No obstant, Matutes i Nadal van dividir la societat al febrer i es van quedar amb el negoci immobiliari i altres participacions, com la productora Komodo (que és la que està darrere del festival de música Mad Cool i de les sèries Soy Georgina i Tamara Falcó: La Marquesa, totes dues emeses a Netflix), mentre que Campos es va quedar amb la part de restauració.

Projecte de residències

Notícies relacionades

Ara, segons va publicar el diari Cinco Días, Abel Matutes i Rafa Nadal han creat una nova societat immobiliària, denominada Palya Invest, amb la qual preveuen invertir més de 200 milions en la construcció d’habitatges de luxe a la Costa del Sol, seguint el model de les denominades branded residences, que són edificis de disseny sofisticat en zones residencials molt cobejades, amb serveis exclusius com consergeria, servei d’habitacions, restaurants de luxe, gimnasos, piscines i spa, tot això gestionat per la marca que recolza la residència.

Nadal també participa en les inversions de la seva família, moltes d’elles anteriors a l’inici de la seva carrera i centrades en l’activitat immobiliària i altres associades. I també finança i impulsa projectes relacionats amb l’esport i l’educació, la innovació social, la salut i benestar, la cooperació en el desenvolupament i el medi ambient a través de la Fundació Rafa Nadal, que dirigeix la seva dona, Mery Perelló.

Temes:

Rafa Nadal